Vad kan lilla Tina ha fått?

Narcissa

Trådstartare
Jag pratade precis med min mamma som är på väg in till veterinären med hennes lilla JRT-tik. När mamma hade lyft ut henne ur bilen så rullade Tina runt när hon kom ner på marken men verkade annars som vanligt. De kom in och Tina fick mat som hon åt men hon spydde upp det efteråt. Mamma hade då tagit ut henne i trädgården och då var Tina rätt håglös och när mamma kände igenom henne tyckte hon att hon kunde känna något som putade ut under buken på henne? Mamma kom att tänka på något bråck av något slag? Nu sitter jag hemma och är rätt nervös över vad det kan vara. Någon som har varit med om något liknande?

Sv: Vad kan lilla Tina ha fått?

De är hemma igen och hon är röntgad. De tror att hon har ätit något olämpligt. Hoppas att det blir bra nu.

Idag är det inte mycket bättre. Hon är slö och äter ingenting. Jag börjar faktiskt bli riktigt orolig. :(

I och med att hon är röntgad så har de väl tittat så att magen ligger åt rätt håll antar jag...

Var det stopp i tarmen eller verkade allt ok? Min erfarenhet är att de gärna lägger in hunden om det verkar vara tilltäppt...

Nä allt var ok. Ev kunde de skymta något litet i tarmen men de visste inte säkert. Nu har hon ätit lite iaf men inte druckit så vi får kanske spruta in vatten i munnen på henne. Vi får se om en liten stund.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 869
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Hejsan! Har en 8 månaders tik som började halta på sitt vänstra framben efter lek med andra hundar där några ska ha sett henne krocka...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
12 761
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 613
Senast: Iamia
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 318
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv