Vad kan en hund utläsa av en annan hunds skall?

G

GaurdianAngel

Vi vet ju att fåglar (flugsnappare bl.a) kan avgöra ålder och kön genom att höra en annan fågel sjunga.

Tror Ni att en hund kan avläsa ålder/kön genom att endast höra en hund skälla?

Sv: Vad kan en hund utläsa av en annan hunds skall?

det borde de väl kunna eller? iaf kön tycker jag. sedan kan den nog höra om de tär en gammal eller ung hund. kanske inte exakt ålder.

Sv: Vad kan en hund utläsa av en annan hunds skall?

Har inget belägg för det jag skriver annat än att jämföra hur vår hund reagerar på skall från hundar han inte ser. När han blir orolig och själv börjar gläfsa, är det ALLTID en hane man möter. Måste dock säga att det har blivit en enorm skillnad sen vi började gå kurs med honom!! Nu bryr han sig inte lika mycket om andra hundar. Vi får vissa bakslag men vi är på rätt väg. Tom grannarna tycker det har blivit en "annan hund". En liten parentes bara! :D

/Timsetim

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 199
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 793
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka