Vad kan detta vara?

Nallen

Trådstartare
Jag har varit sjuk i ca 4-5 dagar och inte varit i stallet, men haft kompisar som tittat till min häst. När jag kom till stallet idag så hade hon hela halsen full av dessa utslag:

Utslag.jpg

Har faktiskt varit förskonad från utslag under alla år jag haft häst (nåja förutom ett fall av nässelfeber för hundra år sedan dock på en annan häst).

Utslagen går ner mellan frambenen och känns som hårda krustor. Hon har ingen temp eller är påverkad på något annat sätt. Vad kan det vara tror ni?

Pratade med vet som nog tyckte att jag var lite löjlig som ringde. Han var inte ett dugg intresserad av att komma ut utan frustade lite om att de kan få lite utslag ibland. Han kommer ut nästa vecka för att vaccinera och tittar till henne då men har ni någon teori?

Sv: Vad kan detta vara?

Kan det va bett efter knott? Min häst har fått ngt liknande framtill, fast inte lika tydligt som på din

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 029
Senast: Fiorano
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 369
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 059
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka