Vad kan detta vara?!

iloveyou

Trådstartare
Min ponny fick igår konstiga utslag runt ganascherna, huvudet och under magen, några enstaka på halsen/rygg. Det ser exakt ut som proteinknölar. Han går ute i gräshage under dagtid. Funderar på vad han kan ha fått i sig? Han är pigg och glad, inte det minsta svullen i ben och har normal temp. Har varit i kontakt med min veterinär som trodde att det kunde vara insektsbett eller en allergisk reaktion av något slag, men att vi skulle hålla koll på allmäntillståndet, som som sagt är bra. Men jag blir ändå orolig! Veterinären kommer ut imorgon, men jag tänkte om någon här känner igen symtom eller har något förslag på vad det kan vara.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 459
Senast: Zetly
·
Hästvård Hej! Jag har en valack på 13 år som är helt ny i stallet sedan en vecka tillbaka. Nya hagkompisar, ny stallmiljö och nya människor...
Svar
8
· Visningar
2 160
Senast: Almii
·
Hästvård För någon månad sedan var jag till klinik och endoskoperade djuret då hon fått lite djupare hosta (två ggr vid igångsättning till...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Corax
·
Hästvård Upptäckte tidigare idag att min valack är extremt svullen vid skapet. Det är riktigt spänt och hårt. Ringde vet som tyckte att jag...
2
Svar
20
· Visningar
3 036
Senast: Dull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V