Vad kan det vara?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare reykurboy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 820
R

reykurboy

Behöver hjälp.. Min katt, 7år, har ibland svårt att få undan den där hinnan som sitter under ögonlocket. Alltså en del av den blir kvar efter att hon öppnat ögonen, inte hela, men en liten flik i kanten.. och ibland rinner ena ögat. Har haft såhär i några dagar nu, vad kan det vara? Dags att ringa vetrinär för en undersökning eller??
Verkar inte sjuk i övrigt, äter och kelar precis som vanligt,, Inge hängig utan är ute som vanligt oxå..
Men ja blir ju orolig,,,

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad kan det vara?

När katten visar blinkhinna är det i regel ett tecken på att den är sjuk, på ena eller andra sättet. Så jag skulle ta den till veterinär.

Det KAN också vara ett tecken på mask men då tycker jag inte att ögat borde rinna?

Om katten verkar OK för övrigt så skulle jag nog börja med en avmaskning. Det kan vara ett tecken på maskangrepp. Ögat kan rinna av att det blir irriterat av hinnan.

*till alla*
Har varit till vet. idag, var något i tarmen trodde de, så hon har blivit spolad... Har även fått pencilin och ögonsalva så nu hoppas jag att allt ska rätta till sig!" :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min katt var hos veterinär i förrgår och fick öppnat en varböld (efter bitskada) och har drän. Hur länge är det vanligt att de är...
Svar
8
· Visningar
619
Senast: CFrisk
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 346
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 460
Senast: Celinehenn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bichon havanais
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka