Sv: Vad kan det vara?
Är inte min häst,så har inte riktig koll,men det jag vet är att hästen verkades för några dagar sen,dagen efter var den halt,trodde det berodde på att han vart lite ömfotad,togs hem till gården för att hålla koll (stog i beteshagen lite längre bort) halt på sand,ohalt på grus, (???) ställdes i mindre hage,ingen svullnad,ingen puls/värme,dagen efter helt ren,dagen efter lite lite halt, i fredags när jag var där,helt ren. Kom till stallet i dag,då stog han på box med tjockt spån i väntan på vet i morgon (om jag förstod rätt) för nu ville han knappt sätta ner hoven alls vissa stunder,och vissa stunder ohalt. Var något med lamellranden,och han var även svälld lite på baksidan (över senorna).
Hältan kommer och går,var lite varm i hoven,men ingen puls,är bara ett ben det sitter i (fram),och har varit samma ben "hela tiden".
Jag trodde först att att det var hovböld pga att hältan kommit och gått,men nu när även lamellranden var förändrad så hade jag något svagt minne av att jag hört att det kan hända vid fång.
Är som sagt inte min häst,och har inte all info,men vart bara lite fundersam ang lamellranden.... är en -10 det handlar om.