Vad kan det vara för djur som smyger runt huset?

Sv: Vad kan det vara för djur som smyger runt huset?

Tur det inte var nåt värre..! :D
Fasaner är vackra. :love:
Och de verkar inte speciellt rädda av sig heller.
Jag körde om en fasan för ett tag sen en morgon som vandrade mitt på vägen. Ni ska ju inte tro att den flyttade på sig heller. :D

Pappas hund blev livrädd för ett näckrosblad när vi var och badade idag!:D Han började skaka och morra, så de kan bli rädda för andra saker än rovdjur;)

Kan det inte ha vart ett ådjur? eller en älg? Ett rådjur kan föra liv som attan, så man tror att hel armé med naturförstare ute:p!

Som står tidigare i tråden så kom jag nog på att det var fasaner. :p

Nu har vi dock flyttat därifrån och bor mer centralt fast ännu mer på landet. Så här har vi nötkreatur vandrande bakom huset, grannen har får som bräker, andra grannen har en gammal "Brunte" och vår hyresvärd har en jaktlabbe. :p Så här är det inte riktigt så tyst och för mycket rörelse för att locka till sig för mycket vilddjur.

är hunden rädd för fasaner? fasaner är inte nattaktiva. jag skulle gissa mer på grävling, de håller sig gärna runt byggnader

Rädslan kan kommit av att han fastnat med linan runt ett träd så han hade kortare lina än normalt och därför kände sig trängd.

Det är inte mitt i nätterna som runt 3 tiden som vi hör dom utan mellan 20-21 till 01-02. Hos mina föräldrar har vi fasaner som ibland är aktiva dessa tider. Vi har inte sett ett spår efter något annat djur.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·
Äldre Nu är jag förvirrad och tankarna snurrar runt, runt, runt. Vågar och vill jag flytta ut till ett hus på landet helt ensam från min...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 322
Senast: Reville
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 004
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama