Det kan i och för sig vara en fråga om läggning meeeeen....Kan hålla med i ditt inlägg i allt utom i en sak. Skillnaden för mig är att jag är singel. Det är alltid enklare med två bilar, någon att diskutera med, någon som finns hemma, någon som hjälper till när saker krånglar. Jag känner mig utsatt som singel i detta läge, jag har ingen att be om skjuts till jobbet om min bil stannar, ingen som hjälper mig med hundvakt, ingen som finns där när jag känner mig ensam. Hade jag vart sambo hade jag aldrig tvekat. Nu vill jag klara mig själv, men det är inte lika enkelt på mina villkor :-)
Jag som person hade inte varit bekväm med att hänga upp min boendeform på om jag har en partner eller inte.
Jag är vuxen och klarar mig själv. Jag köpte hus ensam. Det har inte varit ett dugg krångligare än stadslivet. Vad i huset skulel jag inte klara? Mer än att klättra på tak och byta tegelpannor... Men det hade inte en höjdrädd partner heller klarat och jag vet gott om kvinnor som inte är höjdrädda.
Bilen kan stanna när din partner är bortrest. Hundvakt kanske finns i byn du flyttar till?
Jag hade nog inte "godkänt" ett enda av dina motargument för mig själv.
Men det är du som måste känna efter i din mage hur det känns. Det är ingen hit att flytta och upptäcka att det inte funkar.