Vad kan det bero på..

Thera

Trådstartare
.. när hästen har rosa/röda/lila märken på de ställen som är markerade på bilden?
Förmodar att det är blödning inuti, men vad kan orsaka sånt?

hov-1-1-1.jpg

Hästen var riktigt halt en dag för cirka två veckor sedan, och var då rosa-röd på dessa ställen. Jag reflekterade inte så mycket över det då, utan vi förmodade att hon sträckt/vrickat sig då det fanns en liten, liten svullnad på senan, precis under knät.

Nu två veckor senare är hon ytterst lite halt på böjt spår i trav, däremot är det rosa/röda borta, hon är bara lite blå på ett av dessa ställen.

Kan en fraktur i hoven visa sig så? Borde man åka in?

Otroligt tacksam för alla reflektioner! :bow:

Senast ändrad:
Sv: Vad kan det bero på..

Hmmm X-ray in Swedish is Röntga .
Runka is something total different:o

Ciao from Hambo

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 680
Senast: Kjerulfia
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 578
Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 380
Senast: fridaxi
·
Hästvård Har en 7-årig c-ponny sedan två år tillbaka (i maj 2014). Han var inte mycket riden innan vi fick honom. Vi började ganska direkt rida 5...
2
Svar
35
· Visningar
2 993
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka