vad kan alla hästar hoppa?

Sv: vad kan alla hästar hoppa?

Vita_N_6520 skrev:
Du kan inte mycket om kor va...? :smirk: :p

Vadå menar du att en ko inte kan hoppa 1.20 stillastående, det kan de, jag lovar, jag har sett det flera ggr.

olgaklara skrev:
Ja det sa man förr, idag tror jag nog att det är 110cm som är det mer rätta.

Mest med tanke på att man idag är placerad på 4 fel i 120cm hoppningarna på många ställen.

Utan problem det tolkar jag som felfritt utan tur ;)

jag tokar inte utan problem som fritt utan det kan vara några små fel här oh var, snarare att det inte är försvårt och stort för hästen att den måste ta i för kung och fosterland för att överhuvdtaget kravla sig över språng efter spång, det skulle jag nämligen inte beskriva som problemfritt (även om stackars kraken lyckades gå nålla efter en sådann runda).

jag säller mig till de som säger en 1.20 MEN det beror på vad som är i sadeln, en helkass ryttare är inte säkert att den får runt vilken häst som helst i 1.20, det är inte ens säkert att den kommer runt 70 cm heller.

:rofl:
Ja har sett kor försöka hoppa upp på kanter som är 20 cm höga..
De är inga naturbegåvningar :D :p

apocalypsen skrev:
Min häst är dressyravlad och hon kravlar sig över 1,20 även om hon är dressyrhäst och anser att alla hinderbommar bara är där för att äta upp henne och göra hennes vardag lite skräckblandad:smirk:

Självklart kan m¨ånga dressyravlade hästar hoppa.. :idea:

Men det finns även många som inte kan hoppa..
Som helte nkel inte får in tekniken även om den tränas mkt... :p

Har sett många exemplar som ex hoppar med frambenen rätt ut, lr helt enkelt inte förstår att den ska hoppa... :crazy:

Det beror väl på vem som rider också :P

Jag tror att det flesta hästar kan löshoppa ett hinder på 120, man har ju sett en del tokstollar hoppa över hagstaket :) Allt från små ponnyer till nordsvenskar.

Men att hoppa en hel bana med en ryttare på ryggen är ju en helt annan sak. Jag tror inte att alla hästar klarar av att hoppa en hel bana på 120, även om det sitter en proffsryttare på ryggen.

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 106
Senast: cewe
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 663
Senast: Murray
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 718
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare