K
Klariiisss
Jag har tanke på att hyra en sommarhäst och undrar vad det innebär?
Skulle bli jätte glad för tips!
Jag är ju 13 år nu, kommer va 14 då jag hyr hästen.
Har frågat min förra ridlärare och hon tycker jag är redo och jag litar på det då.
Vi bor ute på landet och har betesmark, men hästen kommer få gå med får och det har jag fått reda på att det går utan att hästar saknar sällskap (finns ju hästar några 100 meter bort).
Finns en äng att rida dressyr på och så har vi jätte fina ridvägar.
Min ridlärare tipsade om att jag kunde låna en Fjording eller någon annan lugn ras.
Jag behöver ju en häst som går lätt att rida ut på själv, eftersom det blir min första sommarhäst.
Men vad behöver jag?
Måste hästen stå i ett stall på natten?
Eller får jag bestämma det?
Vad ska hästen ha att äta? måste den ha havre och hö? eller räcker det med hö?
Måste man ha ett stall själv? eller kan jag be att få låna vår grannes stall om hästen behöver va inne?
Min "mamma" har haft häst i flera år och jag är "van" vid hästar, så jag vet hur hästen beter sig när det är något fel........
Skulle bli hur glad som hälst om ni kom med tips!
Skulle bli jätte glad för tips!
Jag är ju 13 år nu, kommer va 14 då jag hyr hästen.
Har frågat min förra ridlärare och hon tycker jag är redo och jag litar på det då.
Vi bor ute på landet och har betesmark, men hästen kommer få gå med får och det har jag fått reda på att det går utan att hästar saknar sällskap (finns ju hästar några 100 meter bort).
Finns en äng att rida dressyr på och så har vi jätte fina ridvägar.
Min ridlärare tipsade om att jag kunde låna en Fjording eller någon annan lugn ras.
Jag behöver ju en häst som går lätt att rida ut på själv, eftersom det blir min första sommarhäst.
Men vad behöver jag?
Måste hästen stå i ett stall på natten?
Eller får jag bestämma det?
Vad ska hästen ha att äta? måste den ha havre och hö? eller räcker det med hö?
Måste man ha ett stall själv? eller kan jag be att få låna vår grannes stall om hästen behöver va inne?
Min "mamma" har haft häst i flera år och jag är "van" vid hästar, så jag vet hur hästen beter sig när det är något fel........
Skulle bli hur glad som hälst om ni kom med tips!