Vad i HELVETE!?

Blueberry

Trådstartare
Fick ett anonymt tips om en annons på blocket:

http://www.blocket.se/malmo/Mini_valp_31218215.htm?ca=23_11&w=0

jvlajvelsnoddeminbild_122966425.jpg

Någon jävla jävel har snott MIN bild på MIN hund och använder den i en annons som avser en hund som inte ens är av samma ras.

Jag ÖNSKAR verkligen att det fanns ett telefonnummer i den där annonsen... :devil:

Sv: Vad i HELVETE!?

Skicka ett mail, och låtsas vara intresserad av den, be om tfn-nummer så du kan "fråga mer" och sånt, så kanske de är korkade nog att ge dig det! (kan man hoppas iaf )

Jäkla puckon det finns.

Minst sagt!
Det känns ju dessutom som att risken för att det är ren bedrägeriannons är ganska hög.

Jag har anmält annonsen till blocket och skickat ett mail till annonsören ;)

Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan annonsera med en bild som inte ens föreställer det man säljer. Jag vet att folk snor bilder till höger och vänster, och att det alltid finns en risk med att publicera på internet - Men helt ärligt!?

Jag vet, jag skulle ha gjort så.
Men jag blev så förbannad att jag mailade om själva bildstölden innan jag aktiverade min slughet.

Någon annan som vill göra det?

Sannolikt bedrägeriförsök. Tanken är väl att flera personer ska tinga valpen osedd för 1000 kr. Bör väl polisanmälas.

Får väl tyvärr säga - välkommen i klubben.
Anmält 2 annonser på mindre än 2 veckor, där folk använt mina bilder (dock kaniner).

Förstår inte heller hur man tänker när man gör något sådant. :mad:

Maken till fräckhet!
Skickade iväg ett intressemail till dem så får vi se om de svarar...:angel:

Tack för era sympatier :bow:

Jag har fått mail från blocket som frågar om jag har en adress till originalbilden, som jag givetvis inte hittar :angel: :o
Däremot har jag ju kvar blogginlägget där bilderna publicerades, så de har fått direktlänkar och bildadress.

Såg att säljaren har bytt bild nu.
H*n har däremot inte svarat på mitt mail, så jag antar att personen i fråga känner sig ganska busted.

Smart av säljaren att kräva extra betalt OM man vill ha den registrerad i JBV, vilket ju är ett lagkrav :grin:.

Och sen fattar jag inte vad säljaren menar med att först säga:

Hon är lev klar nu och kan flytta.

och sen:

Om ni föredrar att gå själv till vet får ni henne för 4500 kr.
Annars KOSTAR 5000 KR OM NI VILL HA HENNE
- vacc, avmaskad, bes, chip och reg i jbv vid leverans.
Då är hon även minst 8 veckor

Min fetstil.

Usch, sådana människor ger mig kalla kårar, oseriösa så det förslår!

Blocket kräver ofta förtydande om att de är minst 8 veckor vid leverans så det blir ofta lite lustiga formuleringar när annonsören får rätta till i efterhand.

TS; Är tyvärr inte förvånad :( Bra att de bytt nu, men bra att du mailat blocket också.
Har du inte lagt ut bilden i fototråden?

Jo, bilden är publicerad här på hundforumet och på både min och uppfödarens hemsidor.
Jag blir inte så upprörd över att personen i fråga har snott bilden (det är liksom något man får räkna med om man lägger ut saker på nätet), utan över att hen har snott bilden och använt den i ett helt vansinnigt sammanhang.

Jag vet inte.
Det är ju originalet till bilden som har använts i annonsen, men inte originalet från kameran. Antagligen en tolkningsfråga.

Nu är i alla fall annonsen borta - kanske Blocket som har gjort sitt jobb för en gångs skull och plockat bort den?

fast säljaren har ingen skyldighet att regga valparna i JBV, såvida denne inte behåller dem när de är över 4 månader tror jag gränsen är.
Det är köparen som skall regga hunden i sitt namn.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 383
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 146
Senast: Digbil
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 498
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Denna tråden kanske uppfattas som lite kall men tanke på att jag nyss fått reda på att min hund är dödligt sjuk. Det är inte min mening...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 263
Senast: Theodor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka