Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska sova! 5 timmar får jag idag. Och i morgon (idag) ska jag hem är planen. Den enda anledningen till att jag skulle stanna är att ep-anfallen rullar på och de bara väntar på ett som kan reggas. Skulle det inte hända något alls drar jag bannemig. Kroppen är så slut att jag har haft feber sedan i onsdags-torsdags och den ökar sakta men säkert. 38.1-38.2 mätte jag på kvällskontrollen. Vilopuls på 80-90 och ska jag gå 2 meter till toan passerar den 100. Fryser i alla fall inte![]()
Därför att HV struntar i om hennes jakthundar jagar dom och gör dom illa. Och efter allt som hänt sista tiden så litar jag inte på att hon är snäll mot dom om hon möter dom ute.Varför vågar du inte släppa ut dom??
Jag blir så less på folk som behandlar människor olika.Är på jobbet. Motivationen peakar verkligen ikväll. Eller inte
Väntar spänt på att få höra av vännen, och höra vad det blir av pizzeria jobbet. Vi pratade lite snabbt igår och då var han inte särskilt sugen att fortsätta, han är orolig att han bara ska bli erbjuden typ 5000 kr i månaden och att det blir 5 x 12 timmars veckor. Försöka lugna honom att det borde inte bli så lite pengar, nog för att han inte har uppehållstillstånd än men skälig lön borde det vara ändå. Försökte även peppa honom att även om han tycker lönen blir för lite, låt säga 7000 kr, så borde han ta jobbet, åtminstone bara för att få lite chash i fickan, 7000 är liksom bättre än 700 som han får när han bor på asylboendeHan behöver ju inte stanna för alltid liksom. Men men, får se vad dom kom fram till sen. Är ju 40 min kvar av hans arbetspass idag.
Och jag har megaångest. Ska försöka få rätt summor på rätt rader alldeles själv. Har inte haft nån verksamhet i bolaget alls under året och la ner det efter nyår. Tyvärr så var jag sen nog för att behöva göra en N-blankett även nästa år.Kul för dig och en del andra.
Har inte ens tagit itu med deklarationen som har röda siffror![]()
Ja det är himla tråkigt. Dom skulle träffas idag och prata, men som det lät igår så skulle ägaren inte erbjuda mer än 4000-4500 kr. För 60 timmar i veckanJag blir så less på folk som behandlar människor olika.
Och minst lika less på att din vän inte får raka klara besked.
Fast bara det känns ju rätt vidrigt. Att utgå från slavlön och svartarbete.Okej vi båda fattar ju att han knappast skulle få ut några 15 000 men nån måtta får det väl vara![]()