Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bilen tvättad, dock inte lika ren som jag ville ha den. Har ju en tendens att bli så i automatisk tvätt. Men den behövde en underspolning så det får duga, får tvätta den själv sen nästa lediga vecka. Fått lite mat i magen och har byggt klart mitt pussel jag började på igår :)
Det blåser rätt mycket här, men jag borde ta mig ut på cykeln en vända. Varför måste det blåsa när det är fint väder :confused::turd:

Nja, jag brukar ha stenkoll :D och nu lär jag mig Arduino så nytt språk så behöver verkligen ha koll!
Visst är det lite som C++?

Jag försöker lära mig R (pga kurs i Data mining) och uppdatera mina kunskaper gällande Java och Python :up:

:meh:

Karl tycker att jag ska ta mig hela vägen in till centrum till hans lägenhet.

Inglorion tycker att karln kan möta henne vid tunnelbanan då mobilen dog igår = kan inte få tag på Uber, ringa en taxi eller hålla koll på vart jag är på en buss (eller ta rätt buss) eller ens kunna promenera de 6 minuter det tar från tunnelbanan till personens bostad pga avsaknad av mobil med GPS och kartor (och ja, jag kommer vilse och tycker lite allmänt att personen borde kunna ta sig 6 minuter bort om det nu är så viktigt).

Karl: nä alltså bussen stannar utanför eller uber.

Jag: Rövhatt

Sen var det slut på sagan.

(eller, Inglorion traskade in 15 minuter till kontoret och hämtade sin Vodka flaska för en stärkande drink och funderilurade på hur ägglossning får ens hjärna att gå lite lätt bananas tills man får någon slags verklighets spark i baken :cool: Tur att det händer innan man hoppat i säng med personen :rofl:).

Visst är det lite som C++?

Jag försöker lära mig R (pga kurs i Data mining) och uppdatera mina kunskaper gällande Java och Python :up:

Ingen aning, aldrig kört C++

Jag kör mest i R, men Linux och Python när det behövs (mina forsknings stationer kodas enbart i Linux/shell script och Python).

Jag så jävla trött på min hyresvärd! :rage:
Nu vill hon byta boxar igen. Jag hoppas hoppas verkligen att jag får ett nytt boende snart. Tror dock jag måste flytta hästarna i förtid :(

:meh:

Karl tycker att jag ska ta mig hela vägen in till centrum till hans lägenhet.

Inglorion tycker att karln kan möta henne vid tunnelbanan då mobilen dog igår = kan inte få tag på Uber, ringa en taxi eller hålla koll på vart jag är på en buss (eller ta rätt buss) eller ens kunna promenera de 6 minuter det tar från tunnelbanan till personens bostad pga avsaknad av mobil med GPS och kartor (och ja, jag kommer vilse och tycker lite allmänt att personen borde kunna ta sig 6 minuter bort om det nu är så viktigt).

Karl: nä alltså bussen stannar utanför eller uber.

Jag: Rövhatt

Sen var det slut på sagan.

(eller, Inglorion traskade in 15 minuter till kontoret och hämtade sin Vodka flaska för en stärkande drink och funderilurade på hur ägglossning får ens hjärna att gå lite lätt bananas tills man får någon slags verklighets spark i baken :cool: Tur att det händer innan man hoppat i säng med personen :rofl:).

eh mysteriet tätnar, namnet han gav förut var till något slags lägenhets party han var på. Fast enbart namnet på byggnaden inte vilken lägenhet. Tur att man försöker få ut lite mer informativa svar innan man beger sig för annars hade man ju stått någonstans utan något sätt att kontakta personen på.

Varit ute på en härlig långpromenad med dotter och hund, fast dottern blev lite trött och gnällig på slutet, dumt av mig att inte tänka på att ta med vattenflaska, varmt och blåsigt gör att man blir rätt törstig. Huliganen drack i alla vattenpölar han kom över och i vattenhålen, men det låg is på vattnet så inget simmande för huliganen.
image_58d7d927e087c37b53266adc.jpg

image_58d7d9289606ee60372e7863.jpg

Därför att mina ska börja gå ute dygnet om så snart vädret tillåter pga av luftvägsbesvären min häst har. Nu finns det bara en box som min häst kan stå i och om vädret blir dåligt så vill jag kunna ta in dom på natten men då vill hon plötsligt ha just den boxen.

Jag har tagit en tupplur. Fick ett kraftigare ep-anfall för en dryg timme sedan och jag blev helt förstörd. Bara några sådana till så kanske man får åka hem snart :up:

Tonåringen red söta bruna och jag tittade på. Orkade inte engagera mig tillräckligt för att göra iordning någon annan häst. :laugh:

Nu har vi ätit middag och jag ligger på sängen och tar igen mig i väntan på efterrätten. :up:

Funderar över vilka fruktbärande växter man kan ha på balkongen (inglasad), är bra sugen på att köpa hem några olika plantor (frösådd lyckas jag aldrig med, jag eller katterna har ihjäl växterna innan man ens ser vad dom föreställer).
Det ska bli så roligt att börja inreda den där balkongen snyggt. Byta ut den fula gröna mattan mot trall, hänga upp en sänghimmel (blir lagom skugga, lite insyn- och insektsskydd) och ställa ut växter. Och framförallt ta ner julbelysningen (den hänger uppe, men är inte tänd längre).

Funderar över vilka fruktbärande växter man kan ha på balkongen (inglasad), är bra sugen på att köpa hem några olika plantor (frösådd lyckas jag aldrig med, jag eller katterna har ihjäl växterna innan man ens ser vad dom föreställer).
Det ska bli så roligt att börja inreda den där balkongen snyggt. Byta ut den fula gröna mattan mot trall, hänga upp en sänghimmel (blir lagom skugga, lite insyn- och insektsskydd) och ställa ut växter. Och framförallt ta ner julbelysningen (den hänger uppe, men är inte tänd längre).
Hallon och jordgubbar känns rätt klockrena.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 785
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI