Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter en svettig cykeltur. Nog för att jag har dålig kondis, men upptäckte idag att både bromsarna bak och fram ligger i hela tiden, inte undra på att det är tungt som fan och jag knappt rullar på slät asfalt :rage: Men, 3.5 km på 21 minuter. Utan större missöden än att ett par morsor med ett gäng ungar hade parkerat två barnvagnar, sig själva och ungar mitt på cykel och gångbanan, och när jag skulle cykla förbi på gräset då springer en av ungarna i full kareta åt det hållet så jag måste tvärnita och hann knappt få loss skon så jag kunde få ner en fot när jag bromsade :rage: Fräste till att det är ju jävligt smart att parkera mitt på vägen.

Hemma efter en svettig cykeltur. Nog för att jag har dålig kondis, men upptäckte idag att både bromsarna bak och fram ligger i hela tiden, inte undra på att det är tungt som fan och jag knappt rullar på slät asfalt :rage: Men, 3.5 km på 21 minuter. Utan större missöden än att ett par morsor med ett gäng ungar hade parkerat två barnvagnar, sig själva och ungar mitt på cykel och gångbanan, och när jag skulle cykla förbi på gräset då springer en av ungarna i full kareta åt det hållet så jag måste tvärnita och hann knappt få loss skon så jag kunde få ner en fot när jag bromsade :rage: Fräste till att det är ju jävligt smart att parkera mitt på vägen.
Folk! :meh::meh:

Därför att.... hör och häpna! Min häst är inte sjuk! Det har jag bara hittat på för att få styra och ställa i stallet! :banghead:
För hon tror inte på att hästar kan vara allergiska mot husdammskvalster och damm. Och så har jag ju täcke på min häst som blir dammigt när hon rullar sig och det är i så fall djurplågeri om hon vore allergisk O_o :banghead:

Öh va? Vad har täcket med det att göra! Jisses...

Därför att.... hör och häpna! Min häst är inte sjuk! Det har jag bara hittat på för att få styra och ställa i stallet! :banghead:
För hon tror inte på att hästar kan vara allergiska mot husdammskvalster och damm. Och så har jag ju täcke på min häst som blir dammigt när hon rullar sig och det är i så fall djurplågeri om hon vore allergisk O_o :banghead:

Men, orka!

Massa kramar! :heart:heart:heart

Min kropp fattar inte att det är kväll. Känns som eftermiddag.

Har varit och och krattat större delen av dagen. Förbannat blåsten som gjort att jag inte kunnat elda något alls. Har massor av löv och småris som ska bort. Enda sättet är att elda - det är för mycket att köra bort eller klippa med gräsklipparen. Är lite mer nog nu när min tomt är som ett skyltfönster. Förr har ingen sett något alls pga skogen bredvid. Nu är det åker...

Jag vill ha vindstilla!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 785
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI