Kom på att jag ju kunde börja kolla in välkomstbreven från kurserna = se schemaupplägget. En del av min hjärna försöker övertyga resten om att man visst kan läsa allt samtidigt. Som tur är tycker den större delen att det är dumt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kom på att jag ju kunde börja kolla in välkomstbreven från kurserna = se schemaupplägget. En del av min hjärna försöker övertyga resten om att man visst kan läsa allt samtidigt. Som tur är tycker den större delen att det är dumt.
Jag läste 250% halva förra terminen, och 100% restenHar sjäv läst en termin på 150% och det var inte så jobbigt som jag trodde, även om den som gick på 100% var rejält tung. Hoppas du kan ta ett beslut som känns rätt för dig.
Ska läsa kulturanalytisk fördjupning (30 hp) inom mitt program.
Och on topic - letar efter en sax för att fixa min lugg.![]()
Jag hade massa planer och ställde tidigt alarm. Sedan skulle jag bara snooza lite
Plötsligt var klockan halv tolv?![]()
Vissa har känslan. När jag var i ladugården förr-förra vintern ryktade jag ju kossorna ibland och sen när det blev utegång på våren kunde jag inte visa mig i hagen med ryktbosten utan att få hela flocken i knät, dom slogs om mig.Killen ryktar hästarna och jag tittar på så ingenting händer ändå länge står dom som ett ljus
Jag såg det@Snurrfian Nu ligger antagningsbeskedet ute!![]()
Vilka reservplatser har du? Finns det chans att komma in på någon av dom första?Jag såg detOch nu vet jag inte hur jag ska göra
jag är reserv på mina två första alternativ, kommit in på mitt tredje alternativ, rent krasst blir det lite dyrare att pendla dit men ligger samtidigt åt rätt håll och jag har många vänner i den stan. Sen tror jag även att den utbildningen ger större möjligheter till jobb, men frågan är om jag vill undervisa i svenska?
Plats fyra och de tog in två från min urvalsgrupp... Och plats fyra och de tog in en från min urvalsgrupp...Vilka reservplatser har du? Finns det chans att komma in på någon av dom första?
Umeå är trevligt!Tack för påminnelsen om antagningsbesked - jag kom in på det jag söktVet dock inte om jag kommer börja studera, har inte bestämt mig ännu. Detta programmet är via distans med en obligatorisk träff nu i början, så isåfall måste jag flyga till Umeå.
Åh vad jobbigt, då är det ju verkligen osäkert. Chansen finns ju dock! Vet att någon på min utbildning kom in på reservplats 25 i en grupp med 20 antagna.Plats fyra och de tog in två från min urvalsgrupp... Och plats fyra och de tog in en från min urvalsgrupp...Så det känns väldigt tveksamt att jag skulle kunna komma in på det...
Ja, men det är endast två träffar på två år. Så det är ingen direkt pendlingUmeå är trevligt!Men det kostar ju lite att flyga...
Lite sånt jag behöver höraTips från coachen: skriva cuppsats på heltid, jobba mer än 100% och långpendla till mellan jobbort och studieort är väldigt tungt. Men det går. Fråga mig däremot inte vad jag kom fram till i uppsatsen för det har jag inte en aning om.![]()