Vad i hela friden gör vi del XXXI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 013
  • Visningar Visningar 45 414
Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sjäv läst en termin på 150% och det var inte så jobbigt som jag trodde, även om den som gick på 100% var rejält tung. Hoppas du kan ta ett beslut som känns rätt för dig. :)

Ska läsa kulturanalytisk fördjupning (30 hp) inom mitt program. :D

Och on topic - letar efter en sax för att fixa min lugg. :o
Jag läste 250% halva förra terminen, och 100% resten :angel:
Går ett program på 100%, så de kurser jag sökt nu är utöver det. 150% har jag räknat med att det blir, men det vore nog skönt att inte behöva ha mer än så.
Den ena ser jag dock som en ren kvällskurs för nöjes skull, för den handlar om bildredigering :D

Vaknade vid regnets smattrande på tarpen, det är så mysigt att både somna och vakna till regnets smattrande men inte lika mysigt att jobba ute när det öser ner men torrdräkt är ju uppfunnen och är det sommar så funkar våtdräkt som "fejkspäck" innerst och en gammal overall ytterst. Grannarna har vant sig vid mina kreationer. :D

Nu strax,,,,,,Biltema efter ett 3-tums avloppsrör och sen börja suga plinthålen för fryscontainern. Det visade sig bara vara ett lertäcke överst och sen lerblandat grus så jag får suga ur grus och lerblandningen ner till frostfritt djup, går mycket fortare än att gräva plinthålen för den "dammsugaren" som är byggd av ett tomfat och en gammal svetsröksug som inte gick att få tag på filter till kan man suga allt med, tom. vatten ner till 8 meters djup, det är testat när jag sög hålet för vattenspetsen genom lera och grus. :up:

Killen ryktar hästarna och jag tittar på så ingenting händer ändå länge står dom som ett ljus
Vissa har känslan. När jag var i ladugården förr-förra vintern ryktade jag ju kossorna ibland och sen när det blev utegång på våren kunde jag inte visa mig i hagen med ryktbosten utan att få hela flocken i knät, dom slogs om mig. :laugh:

@Snurrfian Nu ligger antagningsbeskedet ute! :eek:
Jag såg det :nailbiting: Och nu vet jag inte hur jag ska göra :arghh: jag är reserv på mina två första alternativ, kommit in på mitt tredje alternativ, rent krasst blir det lite dyrare att pendla dit men ligger samtidigt åt rätt håll och jag har många vänner i den stan. Sen tror jag även att den utbildningen ger större möjligheter till jobb, men frågan är om jag vill undervisa i svenska?

Jag såg det :nailbiting: Och nu vet jag inte hur jag ska göra :arghh: jag är reserv på mina två första alternativ, kommit in på mitt tredje alternativ, rent krasst blir det lite dyrare att pendla dit men ligger samtidigt åt rätt håll och jag har många vänner i den stan. Sen tror jag även att den utbildningen ger större möjligheter till jobb, men frågan är om jag vill undervisa i svenska?
Vilka reservplatser har du? Finns det chans att komma in på någon av dom första?

Vilka reservplatser har du? Finns det chans att komma in på någon av dom första?
Plats fyra och de tog in två från min urvalsgrupp... Och plats fyra och de tog in en från min urvalsgrupp... :crazy: Så det känns väldigt tveksamt att jag skulle kunna komma in på det...

Tack för påminnelsen om antagningsbesked - jag kom in på det jag sökt :) Vet dock inte om jag kommer börja studera, har inte bestämt mig ännu. Detta programmet är via distans med en obligatorisk träff nu i början, så isåfall måste jag flyga till Umeå.

Tack för påminnelsen om antagningsbesked - jag kom in på det jag sökt :) Vet dock inte om jag kommer börja studera, har inte bestämt mig ännu. Detta programmet är via distans med en obligatorisk träff nu i början, så isåfall måste jag flyga till Umeå.
Umeå är trevligt! ;) Men det kostar ju lite att flyga...

Plats fyra och de tog in två från min urvalsgrupp... Och plats fyra och de tog in en från min urvalsgrupp... :crazy: Så det känns väldigt tveksamt att jag skulle kunna komma in på det...
Åh vad jobbigt, då är det ju verkligen osäkert. Chansen finns ju dock! Vet att någon på min utbildning kom in på reservplats 25 i en grupp med 20 antagna.

Tips från coachen: skriva cuppsats på heltid, jobba mer än 100% och långpendla till mellan jobbort och studieort är väldigt tungt. Men det går. Fråga mig däremot inte vad jag kom fram till i uppsatsen för det har jag inte en aning om. :rofl:
Lite sånt jag behöver höra :D Ska isåfall studera på 100% och jobba 58%. Jobbar dock i samma by som jag bor i.

Funderar på om jag ska våga mig på att trimma min sidecut själv. Har bara en ögonbrynstrimmer att tillgå med det lär väl funka? :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
547
· Visningar
15 270
Senast: sthu
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka