Vad i hela friden gör vi del XXXI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 013
  • Visningar Visningar 45 414
Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite sånt jag behöver höra :D Ska isåfall studera på 100% och jobba 58%. Jobbar dock i samma by som jag bor i.
Jag bodde och studerade på samma ort. Men hade partnern och jobbet 17 mil bort och jag har inte körkort... det var... spännande jan vi säga. Men det gick. Hehe.

Ytterligare ett tips från coachen är att helst inte få ett återtagande av okej att använda typ 40% av analysmaterialet som ligger till grund för uppsatsen två veckor innan deadline. Det skapar vääääääldigt mycket ångest och stress innan du får löst det problemet. Jag hatar fortfarande Scans marknadsföringsavdelning hett och innerligt för det. Nästan 10 år senare. Företaget var ju fullkomligt irrelevant i min frågeställning och de hade okejat det i tre instanser innan.

Ytterligare ett tips från coachen är att helst inte få ett återtagande av okej att använda typ 40% av analysmaterialet som ligger till grund för uppsatsen två veckor innan deadline. Det skapar vääääääldigt mycket ångest och stress innan du får löst det problemet. Jag hatar fortfarande Scans marknadsföringsavdelning hett och innerligt för det. Nästan 10 år senare. Företaget var ju fullkomligt irrelevant i min frågeställning och de hade okejat det i tre instanser innan.

Blä! Blev genast osugen på att studera :D

Hemma från kiropraktorn. Ska tillbaka igen på fredag. Hoppas att det gör lite nytta. Fick lite stretchövningar jag ska göra fram tills dess.

Blä! Blev genast osugen på att studera :D
Men bortser vi från det så var det ohyggligt roligt att studera. Jag älskade nästan varje sekund. Trots att jag flippade över i min prestationsångest, försökte rådda ett knasigt förhållande och strulade med csn. Men själva utbildningen och studietiden var underbar. Jag hittade min nisch, jag var/är inte ensam om att fundera på det som jag funderat på hela livet. Jag hittade hem. :love: Plus att jag hade världens absolut bästa föreläsare ever. :D Jag kommer aldrig glömma när jag fick en av dem att bryta ihop totalt när jag bad honom förklara något en gång till eftersom jag uppenbarligen är blond och inte fattar. :vissel: Eller när jag svävat iväg totalt i egna tankar under ett seminarie svarar seminarieledaren med 'Ja älskling?' när han frågar nått. :rofl:

Jag personligen hade helt klart gett mig på det. I värsta fall får man ändra på något längs vägen. Och skiter det sig helt kan man alltid hoppa av :)
Sant, sant. Saken är den att jag har möjlighet att välja min tjänstgöringsgrad och jag har valt att öka från 58% till 90%. Så måste isåfall höra med chefen om jag har möjlighet att välja 90% igen, om jag skulle hoppa av studierna. Och så måste jag isåfall bestämma mig för om jag ska studera platsbundet eller via distans.

Sant, sant. Saken är den att jag har möjlighet att välja min tjänstgöringsgrad och jag har valt att öka från 58% till 90%. Så måste isåfall höra med chefen om jag har möjlighet att välja 90% igen, om jag skulle hoppa av studierna. Och så måste jag isåfall bestämma mig för om jag ska studera platsbundet eller via distans.
Kan det funka att välja 90% men tjänstledighet p.g.a. studier så du kommer ner på 58%? I så fall blir det enklare att "få tillbaka" mellanskillnaden om du hoppar av

Hoppas att väderleken har rätt om att det är lite uppehåll imorgon, skulle passa mig fint för måste göra ett ärende och vill inte behöva bli dränkt om jag kan slippa.

Kan det funka att välja 90% men tjänstledighet p.g.a. studier så du kommer ner på 58%? I så fall blir det enklare att "få tillbaka" mellanskillnaden om du hoppar av
Nja, tror det blir bökigare. Procenten mellan de två tjänstgöringsgraderna är såkallade "pooltimmar". Kommunens policy är att alla ska ha rätt att välja tjänstgöringsgrad så jag har nog rätt till mina 90% om jag hoppat av. Men vill dubbelkolla.

Men bortser vi från det så var det ohyggligt roligt att studera. Jag älskade nästan varje sekund. Trots att jag flippade över i min prestationsångest, försökte rådda ett knasigt förhållande och strulade med csn. Men själva utbildningen och studietiden var underbar. Jag hittade min nisch, jag var/är inte ensam om att fundera på det som jag funderat på hela livet. Jag hittade hem. :love: Plus att jag hade världens absolut bästa föreläsare ever. :D Jag kommer aldrig glömma när jag fick en av dem att bryta ihop totalt när jag bad honom förklara något en gång till eftersom jag uppenbarligen är blond och inte fattar. :vissel: Eller när jag svävat iväg totalt i egna tankar under ett seminarie svarar seminarieledaren med 'Ja älskling?' när han frågar nått. :rofl:
Jag hade behövt en sån som dig på.min lärarutbildning
200 humorlösa människor liksom
Jag pluggade 150 procent jobbade 75 hade småbarn och häst och sjuk sambo och en sjuk pappa 50 mil bort.
Inte att rekommendera hahha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 26 27 28
Svar
547
· Visningar
15 270
Senast: sthu
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka