Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 64 555
Status
Stängd för vidare inlägg.
Skyfflat in müsli till frukost, druckit en kanna te. Tittar ut på hästarna som också äter frukost, funderar på vilken av dem som ska få göra första passet för idag.
Borde dammsuga innan jag går ut men det är inget kul.

Äter frukost. Det är skönt att gå upp tidigt (fem) för nu har jag gjort en hel del måsten redan.

Valpus är irriterad. Han fattar inte varför han knappt får plats i knät längre. Det har varit en av våra morgonritualer sedan start: efter getmatning sitter han i knät och tittar på naturen. Och helt plötsligt är det inte bekvämt längre, hur mycket han än försöker. Han muttrar på matte och tycker att hon ska skärpa sig.

Iväg och göra ett guideuppdrag vid lunch. Efter det en stund på ett annat extraknäck. Försöka, och försöka orka, städa lite. Till kvällen konsert i kyrkan med en kär vän.

Jag som tänkt jag skulle ta en hemmahelg. :banghead: Den där städningen är förtvivlat behövlig.

Dessutom MÅSTE jag städa i gästhuset eftersom en bekant ska tapetsera köket åt mig nästa helg. Då måste blomskräp och damm vara borta så det går att jobba där. Jag vinterförvarar blommor där så det är rejält skräpigt. Behöver riva ner en tapetvåd jag satte upp och ångrade för den var så ful också. Samt slipa lite ovanför fönstren.

Plus att jag behöver vila.

Nån som har 48-timmars dygn till salu? Jag bjuder bra.

Intar kaffe, kycklingen står i ugnen inför kvällens kyklinggryta som ska göras efter jobbet och jag försöker vakna till liv. Är sjukt trött av penicillinet som jag äter för såret men det ser bättre ut så det verkar fungera. :)

Iväg och göra ett guideuppdrag vid lunch. Efter det en stund på ett annat extraknäck. Försöka, och försöka orka, städa lite. Till kvällen konsert i kyrkan med en kär vän.

Jag som tänkt jag skulle ta en hemmahelg. :banghead: Den där städningen är förtvivlat behövlig.

Dessutom MÅSTE jag städa i gästhuset eftersom en bekant ska tapetsera köket åt mig nästa helg. Då måste blomskräp och damm vara borta så det går att jobba där. Jag vinterförvarar blommor där så det är rejält skräpigt. Behöver riva ner en tapetvåd jag satte upp och ångrade för den var så ful också. Samt slipa lite ovanför fönstren.

Om du hittar någon som säljer kan jag också vara intresserad. Inte just nu kanske då mitt liv äntligen lugnar ner sig ett tag nu i och med att barnens aktiviteter minskar i och med sommarlovet. Men till hösten så..

Jag fryser och inser att det inte är mig det är fel på. Innetermometern visar 17 grader. :eek:

Kollar vädret och det ska bli varmare snart, så jag avstår att tända i pannan. Kanske slänger in några pinnar i vedspisen eller i spispannan till kvällen.

Jag skulle vilja ha både dräng och hushållerska. Vad bra det vore. Tänk att kunna hjälpas åt. När jag nämnde det till en kompis, sa hon att jag skulle skaffa en karl. Tror ni att någon skulle nappa på en kontaktannons i stil med:
Händig man sökes för hushållsarbete och vissa utomhussysslor. Särbo. Skild ekonomi försåvitt du inte är stormrik. Svar till Hoppfull.

Nu är fanskapet rosa!

13415654_1149394971789264_7291963676186984461_o.jpg
Trodde det var @Wingates

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat