Alltså... jag är helt medveten om att jag totalt saknar lokalsinne samt är både dampig och allmänt förvirrad. MEN, igår slog jag seriöst alla rekord och sprängde min egen skala av dumhet

.
Det var dags för personalföreningens årliga sommarfest (yey!) och mina kollegor som var arrangörer hade bestämt att vi skulle prova på att golf (ney...) i min hemstad (yey!).
Glad i hågen, efter en kompledig dag, tar jag bussen ut till golfbanan. Bussen var lite försenad, så jag ringer en kollega för att berätta att jag blev lite sen...
Jag: "Hej, bussen var försenad men jag är på väg!"
Kollega: "No problem, var är du nu?"
Jag: "Har precis gått genom parken vid Uni"
Kollega: "Oj! Ja, så missar du nog introduktionen!"
Jag: "Nä, jag skyndar mig" (Kunde se golfbanan)
Kommer upp till klubbhuset och frågar efter de andra. Får märkliga blickar från personalen. Får berättat för mig att det är TVÅ OLIKA JÄVLA GOLFKLUBBAR i den här förbannade stan och den jag befinner mig på ligger 8 jäkla kilometer från den mina kollegor är på

. Kollegans kommentar om att det skulle ta lång tid för mig att komma fram gav helt plötsligt god mening

.
Ridå.
Måste ha sett en smula förtvivlad ut, eftersom den äldre herren i sekretariatet på klubben tyckte så synd om mig att han körde mig i sin egen bil bort till den andra (läs: konkurerande) klubben

.
Ibland blir jag imponerad av mig själv alltså. Så. Jävla. Pinsamt. Så. Jäkla. Mobbad. Men tröstar mig med att det ju är en sjukt rolig i historia såhär i efterhand

.