Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 64 551
Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså... jag är helt medveten om att jag totalt saknar lokalsinne samt är både dampig och allmänt förvirrad. MEN, igår slog jag seriöst alla rekord och sprängde min egen skala av dumhet :rage:.

Det var dags för personalföreningens årliga sommarfest (yey!) och mina kollegor som var arrangörer hade bestämt att vi skulle prova på att golf (ney...) i min hemstad (yey!).

Glad i hågen, efter en kompledig dag, tar jag bussen ut till golfbanan. Bussen var lite försenad, så jag ringer en kollega för att berätta att jag blev lite sen...

Jag: "Hej, bussen var försenad men jag är på väg!"
Kollega: "No problem, var är du nu?"
Jag: "Har precis gått genom parken vid Uni"
Kollega: "Oj! Ja, så missar du nog introduktionen!"
Jag: "Nä, jag skyndar mig" (Kunde se golfbanan)

Kommer upp till klubbhuset och frågar efter de andra. Får märkliga blickar från personalen. Får berättat för mig att det är TVÅ OLIKA JÄVLA GOLFKLUBBAR i den här förbannade stan och den jag befinner mig på ligger 8 jäkla kilometer från den mina kollegor är på :rage::rage::rage:. Kollegans kommentar om att det skulle ta lång tid för mig att komma fram gav helt plötsligt god mening :meh:.

Ridå.

Måste ha sett en smula förtvivlad ut, eftersom den äldre herren i sekretariatet på klubben tyckte så synd om mig att han körde mig i sin egen bil bort till den andra (läs: konkurerande) klubben :love::o.

Ibland blir jag imponerad av mig själv alltså. Så. Jävla. Pinsamt. Så. Jäkla. Mobbad. Men tröstar mig med att det ju är en sjukt rolig i historia såhär i efterhand :angel:.

Somnade om tillslut. Men nu är jag vaken igen efter idogt tjatande av katten. :meh:

Men nu är hon medicinerad och har fått frukost. :up:

Borde nog ringa psyk-teamet och åka in och prata med någon. Har varit helt konstig senaste dagarna, pendlat mellan att vilja köra ihjäl mig och att vara väldigt nöjd med mitt liv vilket landar i någon slags vilja att bli rejält skadad. Fast jag vill inte det egentligen, det är bara något min hjärna skriker till mig när jag sitter i bilen eller på något sätt är i situationer där man kan bli allvarligt skadad. Än så länge kan jag stå emot relativt lätt.
Hänger väl ihop med nytt jobb och allt däromkring. Blir ju en viss stress även om jag inte känner mig stressad. Ska dessutom flytta idag, får lägenheten klockan sex ikväll. Också en viss stress. Sover sämre nu också, eller rättare sagt somnar och sover bra men vaknar typ halv fem varje morgon.

Kan man låna någon annans psyke ett tag, tills ens eget har piggnat till igen?

Snart ut och springa 5 km!

Senare blir det amerikansk fotbollsmatch med sonen. Som åskådare, det enda jag sagt nej till att spela är detta. Har sett skador på nära håll genom åren och det är inte värt att förstöra kroppen på sådant sätt, i mitt tycke helt i onödan.

Men kollar gör vi :up: (på andra som skadar sig O_o)

Matpaj. Har ni några tips på smaskiga fyllningar? Har födelsedagsfirande här på måndag och tänkte göra ett gäng pajer att bjuda på, men jag känner en viss brist på fantasi.

Planen är i alla fall just nu:
Tacopaj (barnens favorit)
Broccolipaj med skinka
Kycklingpaj med soltorkade tomater, fetaost och basilika
Kantarellpaj med bacon och sparris

Skulle vilja ha någon mer.

Nu har jag varit nere i hagen och gett hästarna hö samt plockat av de grimmorna med flywell. Det ska komma regn idag så vi är förberedda! Själv ska jag åka och jobba. Måste komma ihåg att dra ur alla kontakter för smhi har även lovat åska så äckelvärmen försvinner :up:

Nyvaken och försöker samla ihop mig efter en vidrig dag på jobbet igår. Vi hade en tragisk olycka och det blev en lång, intensiv och framförallt jobbig dag. Ska stå i standby under dagen idag för att kunna åka ner och fortsätta med krishantering/samtalsstöd om det behövs.

Nyvaken och försöker samla ihop mig efter en vidrig dag på jobbet igår. Vi hade en tragisk olycka och det blev en lång, intensiv och framförallt jobbig dag. Ska stå i standby under dagen idag för att kunna åka ner och fortsätta med krishantering/samtalsstöd om det behövs.
Var det drunkningstillbudet? :( :heart

Nu har jag läst ikapp! :D det blev en trevlig AW till slut ändå :) och jag tror min chef förstod hur jobbigt jag tyckte det var att behöva köra själv för han konstaterade med glimten i ögat att han inte var värd vatten för mig ;)
Kom hem fem minuter före A och gick sen och la mig tillsammans med henne. Väcktes av att hon sparkade mig i ryggen :meh: hon ville inte vara vaken ensam ju! :D

@hagel: Förlåt men :rofl: :rofl: :rofl: :up:

Jag är totalt ointresserad av golf så jag hade garanterat kunna göra samma sak om det fanns två golfbanor att välja på här :D

Not my proudest moment :meh:.

Ja, eller hur?! Hur fasen ska man kunna veta något sådant :arghh:? Väljer att ignorera det faktum att jag själv nog hade småfnissat om någon icke-hästmänniska hade gjort samma tabbe med två ridklubbar :angel:.

Det var för övrigt skittråkigt att golfa, vi längtade mest efter ölen som väntade efteråt :cool:. Men solen strålade och vi skrattade mycket åt alla slag som drog i väg ut i skogen :D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Träning och hälsa del 12
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka