Vad i hela friden gör vi? Del XXVI

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 64 551
Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hoppade över scoutavslutningen eftersom lillungen inte mår riktigt bra, så vi grillade hemma istället. Och så har jag balar en kokostosca. Som blev halvlyckad, men smakar bra. Den får nog duga.

ätit lite mat, blev köttbullar och pasta. kollar på ice road truckers men nu kom ett avsnitt jag redan sett. :meh:

Har en slappar dag och gör absolut ingenting utom att slösurfa och läsa dåliga böcker. Katten sover på fönsterbrädan bredvid mig i solen och jag ser den viftande svanstippen just utanför gardinen. Imorgon ska jag ta itu med livet men idag absolut ingenting :)

Kommit hem med en totalt slut unge, de sista dagarna med värme har nog tagit rätt hårt på honom och så matchen idag när de verkligen spelade på topp. Han och hans kompis tvärslockna i bilen på vägen hem, kompisen fick jag ska liv i när jag skulle släppa av honom hemma hos sig. Sonen vaknade till men kom hem och la sig i sängen och läste! :up:
Maken och dottern drog iväg för maken ville spela golf och dottern ville följa med och gå och kanske slå lite. Jag tror att hon egentligen vill spela lite men hon vill absolut inte vara med på några juniorträningar... ;)

Svettiga timmar på motorshowen följt av rundtur på en av kyrkogårdarna. Barnet i huset är väldigt förtjust i kyrkogårdar så vi gick där alla fyra och läste.
När vi kom hem så duschade vi och nu ser vi på en av våra favoritfilmer, Mamma Mia, samtidigt som vi beskådar blixtarna utanför. Nyss kom en åskknall så att takfönstren skallrade :D

Och på tal om Mamma Mia, vi ska ju dessutom se musikalen i London i oktober :D Jag har sett den i London två gånger tidigare samt en gång i Stockholm men för Mathilde blir det debut :banana:

Härligt, men 30 kvadrat HUSVAGN? :o Jag kommer att få bo i 14 kvadrat fryscontainer när jag bygger ny kåk och där får jag nog bo minst ett år misstänker jag. :crazy:

Just nu letar jag nån form av isolerad bod eller frys-kylsläp där jag ska ha elektroniklabbet under tiden också, jag vill inte lägga ner några större summor på tillfälliga lösningar så den får gärna se ut som kriget bara den är minst 2,05 bred invändigt och är tät.

Yep, 30 kvadrat med sovrummet (med 'kingsize' sang) for sig. Den AR ratt stor for att vara husvagn, men den ar ALDELES for liten for tva vuxna och tva stora hundar. :p

Ok. Mitt hotell är "strikt alkoholfritt" :cautious:
Verkar generellt inte vara så partyfriskt här...
Tar väl en kopp the på terassen då :meh:

Det borde finnas bade en bar och ett "systembolaget" i narheten. ;)

Alla hästarna led inte men många av dom gjorde det.

Så istället för att stå inne på natten så stog dom inne dagtid.

Sa gor man ofta i sodra USA ... jag hade flaktar i stallet sa hastarna kunde stalla sig i boxen framfor flakten (eller valja att sta vid sidan) nar det var som varmast pa dagen. Min stora dressyr hast led oerhort av varmen och svettades floder i skuggan under ett trad ... medan min lilla Michico njuter av varme och fryser sa han skakar pa vintern. :crazy: De ar alla olika precis som vi ar

Ungefär som "Jag SKA baaara ha EN!"
1 blev det, sen åtta till :angel:
Så, vad blir det i år då? :D
(jag har ju redan gjort min för i år... :p)

Under 2014 och 2015 gjorde jag typ sju stycken tatueringar :o Nu har jag totalt 14 stycken
Jag såg bild i Tatueringstråden på en placering precis ovanför knäna. Vet inte riktigt vad jag ska göra men tyckte att placeringen var :up:

Det blev en mycket mer intensiv dag än planerat. Invigning av ny lekplats och sen bygge av en "förskolekub" på dagis. Jag har blivit betydligt mer soltagen än jag märkt och trott så nu är jag ganska trött. Tur att det finn Robin Hood att titta på som lördagsfilm på Barnkanalen idag! :up: :love:

Inte en jävla droppe vatten här i byn. Vi går snart under och det vore trevligt med ett rejält ösregn i några timmar nu. Jaja, det är som det är. Bara att sätta igång luftvärmepumpen på svalka igen och bita ihop.

Har haft en bra dag trots att det varit nästan lite för varmt även för min smak ;) 38 grader varmt i skuggan idag redan vid lunchtid :D Stötte ihop med en skön familj vid klagomuren och blev hembjuden till dom. Fick god mat och hör och häpna ... vin :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka