Vad i hela friden gör vi del XXIII.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kollat på ett stall som, förutom avståndet dit, känns kanonbra. Funderar ett par dagar men dyker inget klockrent upp så kommer jag vilja flytta dit.
T har tillagat en trevlig middag i fantasin men vi blev tyvärr inte så mätta på riktigt. Tror att jag tar fläskkotlett med den mumsiga salviasåsen idag igen :d
Hur långt är det dit?
Jag har blivit bortskämd, har 1 km nu...

Puuuh, det var en pers. Har lekt "praktikant" idag. Åkt med en kompis som kör slamsugningsbil - ett riktigt skitgöra. :laugh:
Åkte hemifrån ca 6:30, kom hem nu 20:15. Långa dagar. Konstaterade att jag inte är avundsjuk, förvisso själva körningarna var okej, men det där med att behöva dra slangar (som väger en del) nja, i längden hade inte min kropp pallat det även om hjärnan så gärna vill.

Känns kul att gå ha varit med och sett hur det fungerar, alltid lika kul att lära sig något nytt. :D

Det gjorde inte jag heller, i längden. Hade dock fullservice.

Ska jag ha så långt så hade fullservice varit ett absolut krav. Men 12 kilometer kan jag säkert överleva när all service förutom mockning ingår, ridbana med hinder på gården, vattenkoppar inne och ute, spolspilta och fantastiska ridvägar inklusive liten sjö där man får bada med hästarna.

Känner mig lite äcklad över vad jag jobbat med idag att skura vägräckena på våran hängbro .Det trista är att dom är i ögonhöjd och har kupat tak så på bortsidan av räcket fick jag stå på tå för att se och arbeta .Och måsarna har andvänt den som toa så det var drivor med skit .Till saken när jag skurade så hamnade 90% av skiten i vattnet och 10% i ansiktet munnen och över hela mig .Luktade måsskit även efter att bytt kläder och duschat och det smakar måsskit i munnen än hoppas dom inte har några sjukdomar !

Känner mig lite äcklad över vad jag jobbat med idag att skura vägräckena på våran hängbro .Det trista är att dom är i ögonhöjd och har kupat tak så på bortsidan av räcket fick jag stå på tå för att se och arbeta .Och måsarna har andvänt den som toa så det var drivor med skit .Till saken när jag skurade så hamnade 90% av skiten i vattnet och 10% i ansiktet munnen och över hela mig .Luktade måsskit även efter att bytt kläder och duschat och det smakar måsskit i munnen än hoppas dom inte har några sjukdomar !

Låter inte vare sig gott eller trevligt alls :yuck:
Måste vara tacksamt att slitet gett resultat.
Fundera på att plasta in räcket?

Munskydd/gasmask och regnrock nästa gång?!

Låter inte vare sig gott eller trevligt alls :yuck:
Måste vara tacksamt att slitet gett resultat.
Fundera på att plasta in räcket?

Munskydd/gasmask och regnrock nästa gång?!
Kanske det Till saken är att vi får besiktning på bron i morgon .Var dit och kollade över den för två veckor sedan och då var det ingen skit alls där men idag var det högar med måsskit överallt men tänkte skjuta några och hänga upp i tornen men så fick jag en bättre ide att sätta upp en tråd som hänger ovanför räcket och då kan dom inte sätta sig där och jag slipper skura igen !

Tittar på Stora Tårtslaget och funderar på utseendet på kommande tårta här hemma. Njuter av mitt nytvättade hår också, upptäckt ett nytt schampo och mitt hår älskar det! :up:
Doftar underbart och håret känns fantastiskt :love: Klådan i hårbotten är borta också.

MÅSTE gå och lägga mig. Har ett tåg att passa vid 7 imorgon. Och kan inte sova på tåget för jag har en massa att läsa n till sammanträdet.

I övrigt förundras jag över att jag krymper. Jag har inget batteri i vågen men tippar på att jag tappat flera kilo på nån vecka. Har gått över från jättemängder med Levaxin, till halva mängden levaxin plus Liotyrin. Och jag krymper.
Har inte minskat mängden mat, inte ökat motionen. men jag krymper. Nice!
Dessutom är jag piggare, magen funkar bättre och jag samlar mindre ödem.

Allt detta för att en läkare kallade mig till besök för att han tittat på mina värden och tyckte att jag borde kunna medicineras bättre. Jag har inte ens bett om hjälp - han kallade in mig.

Har goda anledningar att köpa nya kläder när lönen kommer :D

Natti natti.

Här har man längtat efter särbons sällskap i sängen så man kan ha vuxen aktiviteter tillsammans och då ska man självklart få mens dagen innan han kommer hit :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er... 2
Svar
32
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka