Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gaaaaaaah, ringde Mio vid lunch och fick besked att min order inte hade kommit och dom kunde inte heller säga vilken dag den skulle dyka upp. Nu (ca 2,5h senare) när vi avbokat hyrbilen vi behövde för att få hem paketet så får jag ett sms om att min order går att hämta :meh:
Så vi får se hur det går att få hem paketet, om det går att lösa ändå idag eller om vi får hämta senare i veckan :cautious:

Eftersom jag ska opereras nästa vecka och inte vet när jag kan släpa vatten och sånt igen har jag nu beställt en till värmebalja. Jag känner att det finns gränser för hur mycket jag kan be grannarna om och finns det två baljor behövs det bara fyllas på en gång om dagen. Det kostar att vara sjuk!
Har du funderat på att köpa en slang istället? Mycket smidigare

Har du funderat på att köpa en slang istället? Mycket smidigare

Jag har slang med men det måste kopplas ihop två stycken och dras genom både stall och lilla lösdriften. Jag använder den för att fylla badkaret och är det plusgrader kan den ligga framme. Nu ska det bli minus och jag har ingen aning om ifall det blir öppen kirurgi på mig och hur mycket jag kan mecka runt då.

Problemet är att jag inte riktigt vill åt min naturliga form (en sanning med modifikation, till viss del utgår jag ju alltid från den, men... det är ändå lite flytande), vet knappt vad den är efter alla års ifyllnad så märker jag när jag ser gamla bilder att jag i perioder har helt olika bryn jämfört med en annan period, utan att det är meningen :D Så det skulle krävas ganska mycket eftertanke gällande den biten.

Gå till en noggrann och duktig person så löser hen det!
Jag gick först på konsultation och då pratade vi om vad jag gillade, hon mätte jättenoga och därefter ritade hon upp brynen på mig, vi gjorde ändringar gemensamt osv. Hela processen tog säkert 1.5 timme. Hon var enormt noga!

Yrsel och huvudvärk efter att jag cyklat hem i ösregn med blodsockerfall. Fått i mig två mackor nu men det har inte balanserat sig ännu. Surar även en aning över ett felköp, så djävulskt segt att skicka tillbaka varor :down:

Nu har jag vaccinerat mig! Tog på riktigt max 2 minuter. Tur att jag inte var spruträdd haha. Tanten var verkligen som en klysha av en sur gammal skolsköterska.
Hon bara "ok ta av dig tröjan"
Jag fick själv skjuta igen dörren mot väntrummet :cautious: och därefter bara högg hon sprutorna i armen utan pardon. Sen hann hon ut igen utan att säga hejdå. Var bara att dra på sig tröjan och kila ut :rofl:

Allt känns bara :(:( idag.
Tom vädret, är skitkallt och snöar.
Har grädde jag måste ta reda på, funderar på att göra after eight mousse (känsloäta javisst)

Kräksnöar :meh: betyder det att jag borde bege mig ut och skotta eller vänta på att gubbskrället kommer hem och fixar det? :angel:

Jag har slang med men det måste kopplas ihop två stycken och dras genom både stall och lilla lösdriften. Jag använder den för att fylla badkaret och är det plusgrader kan den ligga framme. Nu ska det bli minus och jag har ingen aning om ifall det blir öppen kirurgi på mig och hur mycket jag kan mecka runt då.
Jag hade 2 ihop kopplade,sen drog jag bara in dom i sadelkammaren så fick dom ligga där tills nästa påfyllning. Fast det förutsätter ju att man har värme i sadelkammaren.

Nu har jag vaccinerat mig! Tog på riktigt max 2 minuter. Tur att jag inte var spruträdd haha. Tanten var verkligen som en klysha av en sur gammal skolsköterska.
Hon bara "ok ta av dig tröjan"
Jag fick själv skjuta igen dörren mot väntrummet :cautious: och därefter bara högg hon sprutorna i armen utan pardon. Sen hann hon ut igen utan att säga hejdå. Var bara att dra på sig tröjan och kila ut :rofl:
:nailbiting::nailbiting:

Jag kan inte påstå att jag känner för att åka till stallet i det här skitvädret. Igår ville hästarna inte in så jag får väl i alla fall hoppas att de vill det idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 227
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 427
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31