Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är stressad. Två deadlines i slutet av veckan och i början av nästa. På håret om jag kommer klara det. Sedan ska jag hastigt och lustigt börja läsa om en kurs samtidigt som jag ska avsluta min masteruppsats (som nog blir klar i slutet av feb hoppas jag). Stressad :P Sedan blev helt plötsligt 14 dagars hästvakt 17 dagar, och från början var det sagt att den andra medryttaren skulle ta fyra av dessa, men det verkar inte riktigt så nu. Nåväl, det blir nog trevligt att ha lite egen häst igen, om det inte vore för att jag är just.. stressad.

Jag menade inte att det behövde ske direkt, antar att det är rött till en början :D

Just nu har jag i sista omgången färg och det SVIDER. Blir intressant att se nivån av rödhet sen haha. Det är bara ungefär 50% av färgen som stannar så hälften stöts bort av kroppen under läkningen första veckan. Därefter ser man det färdiga resultatet!

Just nu har jag i sista omgången färg och det SVIDER. Blir intressant att se nivån av rödhet sen haha. Det är bara ungefär 50% av färgen som stannar så hälften stöts bort av kroppen under läkningen första veckan. Därefter ser man det färdiga resultatet!

Jag blir trots svidandet lite sugen, trött på att fylla i mina glesa ständigt. När jag ser vanliga tatueringar blir jag skeptisk, men när jag läst om den tekniken som du får utförd på dig så blir jag lite lockad.

Jobbat, ätit lunch och sovit en timme. Försöker vakna till liv för en ridtur på fina hästen :)
Dagens i-landsproblem är att jag vill inviga nya ridbyxorna men utan min overall kommer jag frysa ihjäl på hästryggen så det får vänta. :meh:

Jag blir trots svidandet lite sugen, trött på att fylla i mina glesa ständigt. När jag ser vanliga tatueringar blir jag skeptisk, men när jag läst om den tekniken som du får utförd på dig så blir jag lite lockad.

Det är perfekt för glesa bryn! De vill behålla så mkt som möjligt av din form och lägger snitten efter det sen. Man kan självklart göra små förändringar men en seriös behandlare vill inte ändra för mkt.
Första gången la hon en väldigt mjuk nyans på mig och snittade väldigt ytligt. Resultatet blev superfint och naturligt men tyvärr höll det inte. Nu har hon snittat djupare och lagt i en mörkare färg. Just nu känns resultatet kanske lite väl hårt/mörkt men men vetskapen att mkt av färgen släpper och att jag dessutom ska till Jamaica och sola/bada inom kort så kommer det blekna. Dessutom verkar min hud ha en enormt bra läkningsförmåga, de hade aldrig varit med om att färgen släppt så mkt på ngn förr. Min kompis gjorde samma behandling och på henne behövdes inget återbesök.

Funderar på vad tusan jag håller på med :rofl: Känns mest som att jag kliar mig i huvudet och inte får rätsida på nått :D

Ont som satan har jag också efter ofrivillig flygtur av hästen häromdagen

Det är perfekt för glesa bryn! De vill behålla så mkt som möjligt av din form och lägger snitten efter det sen. Man kan självklart göra små förändringar men en seriös behandlare vill inte ändra för mkt.
Första gången la hon en väldigt mjuk nyans på mig och snittade väldigt ytligt. Resultatet blev superfint och naturligt men tyvärr höll det inte. Nu har hon snittat djupare och lagt i en mörkare färg. Just nu känns resultatet kanske lite väl hårt/mörkt men men vetskapen att mkt av färgen släpper och att jag dessutom ska till Jamaica och sola/bada inom kort så kommer det blekna. Dessutom verkar min hud ha en enormt bra läkningsförmåga, de hade aldrig varit med om att färgen släppt så mkt på ngn förr. Min kompis gjorde samma behandling och på henne behövdes inget återbesök.

Problemet är att jag inte riktigt vill åt min naturliga form (en sanning med modifikation, till viss del utgår jag ju alltid från den, men... det är ändå lite flytande), vet knappt vad den är efter alla års ifyllnad så märker jag när jag ser gamla bilder att jag i perioder har helt olika bryn jämfört med en annan period, utan att det är meningen :D Så det skulle krävas ganska mycket eftertanke gällande den biten.

Äter lite lunch efter att ha gått till gymmet, värmt upp, kört en timme med ptn och sedan stretchat efter och duschat. Avslutade med att gå hem för jag orkade inte vänta på bussen :p

Eftersom jag ska opereras nästa vecka och inte vet när jag kan släpa vatten och sånt igen har jag nu beställt en till värmebalja. Jag känner att det finns gränser för hur mycket jag kan be grannarna om och finns det två baljor behövs det bara fyllas på en gång om dagen. Det kostar att vara sjuk!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 227
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 427
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31