Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ger jag upp! Min jävla orkidé som jag köpte i onsdags har redan börjat torka ut (och nej jag gjorde precis det man ska göra). Den har redan tappat en blomma och stängeln är gul. Alltså nu är det slut.

Är det någon som vet något om citronfikus och hur lätt/svårskötta de är? Jag vill ha en hög men inte så bred växt som passar i höga fönster. De har en vriden sådan på Plantagen jag verkligen gillar men vill liksom inte att den blir som min systers fikus som hon har i en jättekruka på golvet :crazy:

Eller att den dör efter en vecka. Den ska tåla att det blir varmt.

200006992_1.jpg
Helt värt att prova! :love:

Gillar du att driva plantor från frön med?

Helt värt att prova! :love:

Gillar du att driva plantor från frön med?

Tyvärr inte, jag har helt svarta fingrar, ja om det finns något bortom svart så är det jag. Allt dör. :meh: Frön ska vi inte tala om. Ska ringa Plantagen imorgon och fråga om citronfikusen, gillar den verkligen, problemet är bara att släpa eländet hem till Bollnäs från Stockholm... :crazy:

Tyvärr inte, jag har helt svarta fingrar, ja om det finns något bortom svart så är det jag. Allt dör. :meh: Frön ska vi inte tala om. Ska ringa Plantagen imorgon och fråga om citronfikusen, gillar den verkligen, problemet är bara att släpa eländet hem till Bollnäs från Stockholm... :crazy:
Jag har för mig att jag såg en sån på.. Blomsterlandet (?) och de var inte gigantiska även om de var lite grova så det borde gå bra.

Du borde kanske satsa på växter som bor i kaktusjord?

Jag har för mig att jag såg en sån på.. Blomsterlandet (?) och de var inte gigantiska även om de var lite grova så det borde gå bra.

Du borde kanske satsa på växter som bor i kaktusjord?

Mmm, jag gillar inte kaktusar även om de är idealiska naturligtvis. :angel:

Mmm, jag gillar inte kaktusar även om de är idealiska naturligtvis. :angel:
http://www.hemtrevligt.se/husohem/artiklar/tradgard/20081107/grona-torrisar/ Här kan du nog hitta något som passar dig :) Med kaktusjord tänkte jag nog i första hand på typ stenväxter och sånt. Jag är inte heller kompis med kaktusar. Jag hatar dem faktiskt för jag verkar vara en magnet för de små jävla taggarna. Jag personligen gillar aloe vera-släktet. Det finns några riktiga guldkorn där.

Gud jag brukade äta två påsar varje helg
Oj, då har du jobbat bra! Hur ser suget ut? Jag har själv varit riktigt dålig på att sköta det jag äter sista veckan. Jag funderar ändå på att be maken ta med lite godis i morgon när han kommer förbi, om jag orkar. Hoppas att suget försvinner men det hade varit sjukt mycket lättare att klara dessa nätter om man haft något att tugga på.

Oj, då har du jobbat bra! Hur ser suget ut? Jag har själv varit riktigt dålig på att sköta det jag äter sista veckan. Jag funderar ändå på att be maken ta med lite godis i morgon när han kommer förbi, om jag orkar. Hoppas att suget försvinner men det hade varit sjukt mycket lättare att klara dessa nätter om man haft något att tugga på.
Suget blev lättare att hantera när jag började må bättre. det var svårt efter separationen och skilsmässan men när jag insåg att jag hade visligen förlorat något så hade jag fått mitt liv tillbaka. Jag var inte längre en drönare. Jag var en individ med egna behov och möjligheter.

Även såna kan man lätt behöva flytta till soprummet.
Hörde något rykte om det av någon, någon gång och någonstans :o

Garderobsblommor, ampelliljor och ogräs är sånt som kan gilla min omsorg :mad:

/hallonsaft som funderar på en egen fin plantering med maskrosor :rofl:

Ampelliljor brukar det finnas gott om men de är för Nikita så de hinner inte självdö :D

Äsch hade verkligen hoppats på citronfikusen. Måste prata med Plantagen.

Ampelliljor brukar det finnas gott om men de är för Nikita så de hinner inte självdö :D

Äsch hade verkligen hoppats på citronfikusen. Måste prata med Plantagen.
Jag har gett upp blombutikernas lögner om enkel att sköta, kräver ingenting, vem som helst kan ha precis denna växt bla bla blaa.
Sponsrat dem med för många kronor i onödan genom åren :o
Kör på konceptet köpa billigt på tradera eller tigga till mig skott/frön av folk, får se när alla lledsnar på mig. Min mor är tålmodig vilket jag tackar ödmjukast för :love:

Jag har gett upp blombutikernas lögner om enkel att sköta, kräver ingenting, vem som helst kan ha precis denna växt bla bla blaa.
Sponsrat dem med för många kronor i onödan genom åren :o
Kör på konceptet köpa billigt på tradera eller tigga till mig skott/frön av folk, får se när alla lledsnar på mig. Min mor är tålmodig vilket jag tackar ödmjukast för :love:
:up::bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 083
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 878
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka