Vad heter sömmen?

N

NothingsOver

jag har bara skott med travskosöm, E4.
Vad har man till ridskor?

Sv: Vad heter sömmen?

Men E4 på travare? är inte de lite grova med tanke på deras små fötter?? De brukar ju ha så tunna väggar så jag vill ha ganska slimmade sömmar på dem. Har alltid använt E3 och ibland även 2 till alla mina travare, ibland även slim om de har väldigt tunna väggar. På ridisen nu med 4or i fötterna så används fortf E3.

Senast ändrad:

Jag har E4 till alla mina halvblod och vad jag vet så använs den som vanlig standardsöm till normal stora hästar med normalhovar.

Jo jag vet att dom är stora, men jag har upplevt att med travskorna går sömmen ner hyffsat bra, men med ridskor sticker sömmen ut så mycket, alltså som en liten brodd. de va därför jag tänkte om det kanske brukar användas en annan sömm till ridskor, som "passar i hålen" bättre så att säga? sen så är 2or "smalare/kortare" än 4:or osv, de vet jag, men jag har för mig att AVS-sömm och vad nu dom andra heter har mindre skalle..?

Liknande trådar

Hästvård Hej, Min häst har lite sådär hovkvalite just nu och jag är lite rädd att jag kommer behöva sömma om några sömmar innan nästa skoning...
Svar
2
· Visningar
399
Senast: Tsaren
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
380
Senast: animalasia
·
Hästvård Bombas just nu av reklam för detta nya (dyra) tillskott. Ni är så många här som kan läsa innehållsförteckningen bättre än mig och jag...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
16 528
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka