Vad heter såsen?

nyttnick

Trådstartare
I thailand serveras det ofta en sås till rätter som bl. a. stekt ris. Den brukar vara rätt rejält stark och ser ut som om den är baserad på soya, fisksås, chili och ev vitlök. Brukar komma i små skålar vid sidan av. Är det någon som vet vad jag menar? :)

I thailand serveras det ofta en sås till rätter som bl. a. stekt ris. Den brukar vara rätt rejält stark och ser ut som om den är baserad på soya, fisksås, chili och ev vitlök. Brukar komma i små skålar vid sidan av. Är det någon som vet vad jag menar? :)

Prik nam pla?

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 701
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 364
Mat Jag skulle vilja äta mindre kött (främst vill jag minska på det röda köttet och öka mängden vegetariskt och fisk) och för att göra det...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 153
Hundavel & Ras Japp. En rasväljartråd! ;) Har för tillfället två JRTC-russllar, men eftersom gammeltanten är 13,5 år och den yngre förmågan, som är 2...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 645
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix