Vad heter min krukväxt?

Crossline

Trådstartare
Jag har blivit med kontor på mitt nya jobb!
Och på kontoret står en krukväxt som jag inte riktigt kan placera. Den ser lite ledsen ut, så jag skulle vilja ta reda på vad det är för en. Vet ni?
Fikon? Marijuana? Lönn?!
IMG_4709.jpeg
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Jag tycker det ser ut som Aralia/Fatsia japonica. Den vill stå ljust men inte i söder/sydvästsol. Lätt fuktig jord, torka upp lite men inte torka ut mellan vattningar. Gärna duscha om den står i ett så torrt rum som kontor brukar vara.
 
Jag tycker det ser ut som Aralia/Fatsia japonica. Den vill stå ljust men inte i söder/sydvästsol. Lätt fuktig jord, torka upp lite men inte torka ut mellan vattningar. Gärna duscha om den står i ett så torrt rum som kontor brukar vara.
Precis en sådan tycker jag också det ser ut som. Jag har en inne fast här är de framför allt uteväxter. De gillar verkligen fukt, om de blir för torra dör tillväxten direkt. Inte plantan men alla nya skott.
 
Hmmm... Aralia (kanske).

Jag tycker det ser ut som Aralia/Fatsia japonica. Den vill stå ljust men inte i söder/sydvästsol. Lätt fuktig jord, torka upp lite men inte torka ut mellan vattningar. Gärna duscha om den står i ett så torrt rum som kontor brukar vara.

Precis en sådan tycker jag också det ser ut som. Jag har en inne fast här är de framför allt uteväxter. De gillar verkligen fukt, om de blir för torra dör tillväxten direkt. Inte plantan men alla nya skott.
Mycket möjligt! Kan fota den bättre imorgon, så ni ser grenarna.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 568
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 984
Senast: hundtant
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 565
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp