Vad heter hingsten?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ketchup
  • Startdatum Startdatum
K

ketchup

Idag blev min medryttarhäst betäckt. Dum som jag är kommer jag inte ihåg vad hingsten heter (!!) :P

Den är nära släkt med Cardentos pappa och en av Meredith Beerbaum Nichaels bästa hopphästar.

Betäckt på ågårds hingststation i Falkenberg men finns inte med på deras hemsida.

Vet att namnet börjar på C, tror känner igen det om jag hör det..

Kanske lite konstigt nlägg hehe men hade blivit väääldigt glad för svar! :)

Ps. Någon som känner till något om en fd. hingst som heter Horca?
e: Voltaire
ue: Lucky Boy

Född ca. -90. Fux med 4 vita strumor, vit fläck under magen. Tävlats aktivt av Nicklas och Lars Palmér. Ds.

Sv: Vad heter hingsten?

Ingen som har en blekaste aning? förstår att de är svårt men det brukar ju finnas många kunniga här :P

Hmm ... Hade nog kunnat vara det men den här hingsten har ett lite mer komplicerat C namn, därför jag inte kommer ihåg de :crazy:

Cartier????

Är inte nära släkt, men hans pappa Contender är även far till Checkmate. Och via Capitol släkt med Cardento.

Annars finns Quin e Quick Star aom MMB red, men vad jag vet så här på rak arm ej släk tmed Cardento....

Ett självklart tips är att fråga hästägaren/den som låtit betäcka stoet! ;) :p

Joo men hon har åkt utomlands (hästägaren) :( funderar på att ringa till hingststationen ...

Jaha - ja då var det ju inte lika lätt. Men det är som sagt bara att ringa seminstationen.

Jaa ska göra det hehe, är jätte nyfiken. Fick ett föl för två år sen som har löshoppat två gånger nu ivår, och shit vilken häst asså! Taxerar perfekt och hoppar som tusan. Ägaren ville betäcka med Foor Feeling igen men han e ju inte kvar på flyinge :(

Hej!

hästen du söker är min "hobbe" tror jag!:)
jag köppte han av palmler för många år sedan!
han mår bra o e fortfarande jätte fin!
hör av dig om du vill ha mer info!

mvh Anna

hej!
jag skrev till dig för ett tag sedan och berättade om horca!
tyvärr har vi var tvungna att ta bor honom nyligen, och nu undrar jag om du vet var hans avkommor är?

mvh Anna

Liknande trådar

C
Avel Jag har tappat bort vilken av trådarna det var som handlade om hingstvisningar - startar därför en ny då det snart är dags. Var nyss...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
12 769
Senast: Elington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka