Vad heter grejen?

gul_zebra

Trådstartare
Jag är ute efter en grej jag sett att en del har på sin fasad. Den sticker diagonalt utåt med flera hack, perfekt att hänga galgar med tvätt på. Jag vill ha en på balkongen men utan att veta vad grunkan ens kallas är det ganska omöjligt att hitta någon. Så - vad heter prylen?
 
Kan det vara en vädringshängare?
9587701350430.jpg
 
Jag tror att man bör kolla med hyresvärd/förening först, för säkerhets skull. I samband med att våra balkonger renoverades gick min hyresvärd ut med att vi absolut inte får fästa något i fasaden utan att fråga först (orsaken till beslutet var sannolikt den omdömeslösa kvinna på tredje våningen som i flera år hade kattnätet väl förankrat i tegelfasaden :angel:)
 
Understryker - jätteviktigt att kolla först och borra sedan. Så att man inte borrar i en enstegstättadfasad (byggmetoden används fortfarande av t.ex. JM). Kommer fukt in bakom en sådan fasad kommer den inte ut igen.

Det syns inte på en putsad fasad vad det är bakom.
 
Jag tror att man bör kolla med hyresvärd/förening först, för säkerhets skull. I samband med att våra balkonger renoverades gick min hyresvärd ut med att vi absolut inte får fästa något i fasaden utan att fråga först (orsaken till beslutet var sannolikt den omdömeslösa kvinna på tredje våningen som i flera år hade kattnätet väl förankrat i tegelfasaden :angel:)
Här har de börjat kräva tillståndsansökan med ritningar och allt innan man bygger nånting. Orsak: sjukt många fulbyggen av sorten bygga in altan med spånskivor så det blir som en bunker typ O_o

Själv har jag tillstånd för att näta in balkongen med en rätt rejäl stomme som grund, överväger att sätta hängaren på en regel där den inte syns :D
 
Jag tror att man bör kolla med hyresvärd/förening först, för säkerhets skull. I samband med att våra balkonger renoverades gick min hyresvärd ut med att vi absolut inte får fästa något i fasaden utan att fråga först (orsaken till beslutet var sannolikt den omdömeslösa kvinna på tredje våningen som i flera år hade kattnätet väl förankrat i tegelfasaden :angel:)

Du råkar inte känna den kvinnan...?

Vad gäller hänganordningen trodde jag alla visste vad det hette... :o :o Kanske iofs pga mormor sömmerskan som lät den jobba hårt, de hade uthyrning också så de vädrade mycket kläder :)
 
Du råkar inte känna den kvinnan...?

Vad gäller hänganordningen trodde jag alla visste vad det hette... :o:o Kanske iofs pga mormor sömmerskan som lät den jobba hårt, de hade uthyrning också så de vädrade mycket kläder :)
Jag visste inte ens att den va till för vädring, kunde lika gärna vara till för blommor eller vad som helst :angel: Har bara sett de hos främlingar och konstaterade häromdagen att jag måste ha en så jag slipper släpa ut torkställningen så fort jag vill torka en tröja eller vädra träningskläder :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 959
Senast: Blyger
·
Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 591
Senast: TinyWiny
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 775
Senast: SiZo
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp