Dressyrtjejen_97
Trådstartare
Det kan väl knappast bara vara jag som ger fordon namn?
Vad heter era fordon och finns det någon förklaring till namnet?
Min familjs:
Apan: En av pappas gamla motorcyklar, som inte finns kvar nu. Var tydligen en blå BMW. Aldrig hört förklaringen till det namnet, hade varit roligt.
Aroz: Pappas vanliga släp. Regn.r påminner om namnet.
Banjo: Mitt nya hästsläp. Har ett reg.nr som påminner lite om namnet + Banjo är ett vanligt hästnamn.
Bez ("j-vla tjeckiska plåtburk!"): 100 kr till den som kan lista ut vad reg.nr är på den skiten....
Blå: Min Volvo 850. Har reg.nr. på B och är mörkblå.
Dajm: En av pappas motorcyklar. Reg.nr påminner om namnet.
Hink/en: En av pappas motorcyklar. Reg.nr påminner om namnet.
Eken: Den motorcykel som pappa haft enda sedan tonåren. Har ett reg.nr är smeknamnet - en bokstav.
Kossan: En av pappas motorcyklar. Finns någon historia bakom namnet, som jag dock inte minns nu.
Mumin: En av pappas motorcyklar. Reg.nr påminner om namnet.
Peppar: Veteranbil. Reg.nr. med 2 x P i.
RGB: Vår gamla Golf Combi som dessvärre är skrotad sedan typ 10 år tillbaka. Lite coolt ändå.
Råttan: Mitt gamla hästsläp som ska säljas. Namnet är faktiskt inte kopplat till skicket, utan till reg.nr.
Tillägg: Det är tyvärr inte alla fordon vi lyckats hitta på namn till, men några iaf.
Vad heter era fordon och finns det någon förklaring till namnet?
Min familjs:
Apan: En av pappas gamla motorcyklar, som inte finns kvar nu. Var tydligen en blå BMW. Aldrig hört förklaringen till det namnet, hade varit roligt.
Aroz: Pappas vanliga släp. Regn.r påminner om namnet.
Banjo: Mitt nya hästsläp. Har ett reg.nr som påminner lite om namnet + Banjo är ett vanligt hästnamn.
Bez ("j-vla tjeckiska plåtburk!"): 100 kr till den som kan lista ut vad reg.nr är på den skiten....
Blå: Min Volvo 850. Har reg.nr. på B och är mörkblå.
Dajm: En av pappas motorcyklar. Reg.nr påminner om namnet.
Hink/en: En av pappas motorcyklar. Reg.nr påminner om namnet.
Eken: Den motorcykel som pappa haft enda sedan tonåren. Har ett reg.nr är smeknamnet - en bokstav.
Kossan: En av pappas motorcyklar. Finns någon historia bakom namnet, som jag dock inte minns nu.
Mumin: En av pappas motorcyklar. Reg.nr påminner om namnet.
Peppar: Veteranbil. Reg.nr. med 2 x P i.
RGB: Vår gamla Golf Combi som dessvärre är skrotad sedan typ 10 år tillbaka. Lite coolt ändå.
Råttan: Mitt gamla hästsläp som ska säljas. Namnet är faktiskt inte kopplat till skicket, utan till reg.nr.
Tillägg: Det är tyvärr inte alla fordon vi lyckats hitta på namn till, men några iaf.