Pappa kallade en av våra gamla bubblor för Matilda, efter den gamla hiten med Harry Bellafonte...
Hey! Matilda, Matilda, Matilda, she take me Money...
Älskar att bilen hade ett eget soundtrack
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pappa kallade en av våra gamla bubblor för Matilda, efter den gamla hiten med Harry Bellafonte...
Hey! Matilda, Matilda, Matilda, she take me Money...
Problemet uppkommer nog först när ”bilen” inte är en entydig definition. Hade heller aldrig namn på bil innan vi hade två stycken, då förenklar det att ha ett kort och koncist och entydigt namn på varje exemplar, som funkar bra i kommunikationen mellan både vuxna och barn.
Båt skulle jag aldrig behöva namn på eftersom ägandet av sådan kommer att vara 0 tills jag dör.
Vår nuvarande bil, en XC60, heter Daxen.
Min älskade lille Peugeot 107 kallades lill-räcern (eller gocarten av gamla kollegorna).
Himla bra namn.Min Micra heter också Lill-Räsern.
Subaru=subba
Haha, ja. Den är klockren tycker jag, ända tills man behöver lämna den på verkstad. Delarna är så dyra.Har också en Subaru, men jag tycker den är för bra för att använda öknamn
Haha, ja. Den är klockren tycker jag, ända tills man behöver lämna den på verkstad. Delarna är så dyra.
Allt billigare än 5000 klassas som billig reparation här numer. Mekanikern bara "men det kostar ju..." Jag bara ".... Hur mycket?" "4500" och man bara "puuuuuhhh. Det är ju billigt! Trodde det var över 10000!"Jo, det är sant! Fick betala 2500 bara för att kunna öppna bagageluckan igen när elektroniken lagt av Men jag lägger hellre de pengarna på den bilen än den förra som gick sönder på samma delar varje år..