Vad har stoet gjort?

LucyShow

Trådstartare
Skulle vilja veta mer om vad t.ex. mamman till min Hannoveraner har gjort. Hingstarna är ju betydligt enklare att hitta information om. Vet om ett annat föl e. Stakkato men för övrigt?? Finns det någon webadress i DE där man kan söka på t.ex. avkommor till ett visst sto eller annan information. Är även intresserad av om stoet tävlat (men det kanske inte detta forumet är till för men ändå). Några tips någon?:confused:

Sv: Vad har stoet gjort?

moderatorn påminner om att information om enskilda ston inte hör hemma på forumet, utan hör hemma bland efterlysningarna på annonssidorna.

tips om hur/var man kan hitta information är okej

Skulle vilja veta mer om vad t.ex. mamman till min Hannoveraner har gjort. Hingstarna är ju betydligt enklare att hitta information om. Vet om ett annat föl e. Stakkato men för övrigt?? Finns det någon webadress i DE där man kan söka på t.ex. avkommor till ett visst sto eller annan information. Är även intresserad av om stoet tävlat (men det kanske inte detta forumet är till för men ändå). Några tips någon?:confused:

Enklast, så tar du kontakt med Hannoveranar Verbandet, och be om uppfödarens namn och adress.
Sedan skriver du till uppfödaren direkt och får då med stor säkerhet den information du söker.
Vill du ha hjälp med tyska så hör av dig.

Tack för all hjälp! Jag har provat uppfödaren (dock på engelska). Inget svar än tyvärr och det är ett bra tag sedan. Knepigt för det verkar vara en seriös uppfödare (ordf i sitt delstatsförbund m.m.). Jag ska prova med ett nytt brev och testa min skoltyska!

Liknande trådar

Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
5 304
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 014
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 078
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10