Vad har ni...

Sv: Vad har ni...

Inte någon bra bild menmen... Så ser det ut iaf!
Leiaskoppel.jpg
 
Sv: Vad har ni...

Puttar upp tråden med en bild på min. Frågar för att se "hur det ser ut". Valpens första utställning i mars och jag är helt grön.

koppel2.jpg
 
Sv: Vad har ni...

Jag har tyvärr ingen bild :o men jag har en dressyrlänk med mässingfärgade ringar och ett kort koppel (ca. 40 cm) med mässinghake =)
 
Sv: Vad har ni...

PC110029.jpg



Det är en kedja halvstryp (fast den är för stor så den kan aldrig strypa honom) + ett katt/kaninkoppel då jag inte hittade något annat som passade mig :)
 
Sv: Vad har ni...

har ingen bild men

kedja helstryp, sitterihop med antingen kort läderhandtag eller i terrylen, allt går i svart.

till amberi halvstryp kedja, vitt bomulsskoppel (kort)
 
Sv: Vad har ni...

Läderutställningskoppel köpta i England, de är helt fantastiska.
Halvstryp med en dm kejda ovanför hundens nacke så att säga, alltså rundsytt läder runt hundens hals och i övrigt.

Timothy050702.jpg


hannesBIS5.jpg


h-koppel.jpg
 
Sv: Vad har ni...

GUD vilket underbart koppel! :love:
Ett sånt vill jag ha till min snäcka.

Har bara ett enkelt svart, tunt till min. Ska försöka hitta nåt snyggare när jag har tid och ork. :D

5697702.jpg
 
Sv: Vad har ni...

Vi har massor av olika färgade koppel, alla likadana som Aningsfull har. Sen finns det väl något finare med kedja och läder. Dock ligger de bara och dammar lite här och var nu.
 
Sv: Vad har ni...

Det där ser ut som exakt samma koppel jag har till valpis. Det var billigt och bra, men jag är rädd att det ska gå av, även om valpis inte drar så mycket med det på.
 
Sv: Vad har ni...

De är förvånansvärt starka de kopplena, det har jag fått erfara efter att ha försökt gå på allvarliga promenader med mina Shih Tzus' utan att ha tillgång till annat. :angel:
 
Sv: Vad har ni...

Idealvikten för en Shih Tzu är å andra sidan 4,5-7,3 kg. för en vuxen hund. Min valp väger nio kilo och kommer att väga runt 16 som fullvuxen. :eek:
 
Sv: Vad har ni...

:rofl: så sant! min alldeles egna shih tzu tik väger kanske 2 kg, 6 år gammal. :angel:
 
Sv: Vad har ni...

En sådan pytte! ;) Valpis bästa polare är en Shih Tzu-korsning som är två år gammal... och det var ett tag sedan valpis växte om honom. :eek:
 
Sv: Vad har ni...

Ja, hon är faktiskt rätt liten men väldigt feminin för att vara Shih Tzu, det ser man när man jämför henne med våra hannar och de andra tikarna. :angel: Hade hon inte haft bettfel och för lång nos hade hon nog varit champion för länge sedan, hon är superfin för övrigt! vad är det för något du har?
 
Sv: Vad har ni...

Jag vet, hon ligger säkert runt 3 eller 4, men hon känns så himla lätt! :D När jag försökte väga henne gav inte vågen något utslag :angel: så jag får nog leta upp en annan. Men våra hannar ligger lätt runt 7-8 kilo, tikarna runt 5-6. Kan kolla hennes vacckort ifall hennes vikt står där... nu blev jag ju jättenyfiken! :D hursomhelst, hon är liten för att vara Shih Tzu!
 
Sv: Vad har ni...

Jag som tyckte att han blev tung att bära på efter ett tag men det är ändå stor skillnad mot de som jag har nu :angel: Men de är för goa, Shih Tzu :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 020
Senast: Snurrfian
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Puffindog
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 242
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp