Vad har ni tänkt detta år??

Sv: Vad har ni tänkt detta år??

Ja, alltså, såhär är läget....

Jag flyttar till nya gården på lördag. Ligger på Billingens sluttning nån mil från greva. Där finns plats för trevligt folk som vill ha sängplats, om dom bara tar med sig madrassen själv! :smirk:

Hästplatser är lite krångligare fram till betessläpp, då jag har fullt hus för tillfället samt två högdräktiga ston (fölar mitten på april)... När de kan gå ute, och förutsatt att jag inte har fullt av träningshästar (men såå många är inte troligt) så finns det även plats för några fyrbenta! :D

Mina mål:
-Galoppombyten. Det blir nu eller aldrig. :devil:
-Förhoppningsvis två clinicis under våren
-Kosseträning på Bergskog, det ska bli spännande..!
-Någa små tävlingar blir det kanske, men jag satsar med på träningen

Haha nu är hästan nästan såld och jag har fått en ny tillridning. Suck. :D
Men kanske kommer jag ut på en kvarting till sommaren. Men de ser mörkt ut. Arrrrghhh!

Ska komma igång och få upp en fin kondis på min kuse (efter att varit sjuk nästan 1 månad nu :crazy: )

Annars så ska jag göra ALLT i min makt för att försöka köpa mig en till häst!

JHANA skrev:
Ena arabtanten har tränat bra i vinter och den andra ska sättas igång igen efter en vrickning. Quartern sköter sig bra enligt tränaren och ska väl debutera i vår om allt går som det ska.

Ska verkligen bli en rolig sommar, känns som att det börjar hända lite i westernsverige!!:banana: :banana:
Uppdaterar lite....

Tanten med vrickningen är inte bra än, måste vara något annat fel, hältan kommer och går. Nytt besök inbokat hos veterinär på onsdag.:(

Den andra tanten som har tränat jättebra hela vintern står med en spricka i kotbenet= 8 veckors boxvila, varav 7 kvar...
Får inte ens ta ut henne på stallgången.:crazy:

Så nu får man pendla 50 mil enkel väg till tränaren där familjens quarter står för att få rida annat än travhäst.:smirk:

Tävlingarna får vänta till sensommaren/hösten, men då :devil: !!!;) :D

Jao du..=)
Tanken var först att jag skulle ut o tävla mer i år. Men best mej istället för att hon skall betäckas (mkt duktigt arabsto, mattes ögonsten ;) :) så nu står hon hos hingsten.
Har nyss börjat rida en annan arab + ett stooort halvblod.
Funkat kalas hitils.. (bara skrittat o travat ännu, lösgörande arb.) men funkar de, så blir det D-tävling i april.. ;) *utmanar ödet lite*
Annars vet jag inte alls hur säsongen blir..
Har lite hästar o rida på praktiken med (började i onsdags.)
Och hon jag är hos ska la ut på lite qvauter shower o dyl i sommar, så vi får se..

quater skulle de stå..hehe..:smirk:

..hmm för mig står det mest stilla...måste få tag i en ny sadel, har ridit barbacka sen i november... e lite halvtungt att träna riktigt intensivt och seriöst då.

Har lyckats ta mig på två träningar, där jag provat ut sadlar dock utan framgång, nu här de senaste två månaderna :D
Så planerna just nu är bara att bygga kondis på tjockisen, hon har blivit lite rund när hon inte tränas så hårt som hon borde :angel: , och styrka.

Sen får jag väl se om det blir några clinics framöver och kanske, om jag tar mod till mig, någon lättare tävling...

Åhh kanske skulle berätta att jag har ett 8-årigt quarter sto på foder sen 1 år tillbaka och det är hur länge jag ridit western (klassiskt sen 16 år tillbaka)....:bump:

Trist när hästarna blir skadade... :( Hoppas att dom återhämtar sig relativt snabbt i alla fall!

JHANA skrev:
Uppdaterar lite....

Tanten med vrickningen är inte bra än, måste vara något annat fel, hältan kommer och går. Nytt besök inbokat hos veterinär på onsdag.:(

Den andra tanten som har tränat jättebra hela vintern står med en spricka i kotbenet= 8 veckors boxvila, varav 7 kvar...
Får inte ens ta ut henne på stallgången.:crazy:

Så nu får man pendla 50 mil enkel väg till tränaren där familjens quarter står för att få rida annat än travhäst.:smirk:

Tävlingarna får vänta till sensommaren/hösten, men då :devil: !!!;) :D

Fy så trist:( Vet hur det är när hästarna inte behagar bli ridna. man tor att man har ett stall fullt o alltid får rida, men det känns ibland som att man driver ett pensionat för gamla avdankade pållar :smirk:

Du måste väl vara med på sunnetävlingen iallafall.... Den går ju några meter från ditt stall, så nu ska du banne mig inte ha någon ursäkt! :D

sasucatu skrev:
Fy så trist:( Vet hur det är när hästarna inte behagar bli ridna. man tor att man har ett stall fullt o alltid får rida, men det känns ibland som att man driver ett pensionat för gamla avdankade pållar :smirk:
Alternativt ett rehabiliteringshem....:crazy:

Fast nu får jag ju tid att börja rid-utbilda min stackars försummade travhäst i alla fall... fast det är ju inte samma sak som riktig ridhäst, även om hon verkar vara hyfsat begåvad för sin ras.

Vill bara säga till alla:
Rid för :devil: försiktigt ute på vintervägarna!!!
Sprickan i kotbenet blev till i en helt vanlig avsaktning från galopp på en slät och fin skogsbilväg....

hahaha... va la det ja skrev...? ;) hehehe..
Tss.. =)

tänkte "sitta in" min kuse i vår :bump: äntligen efter all denna väntan:smirk: sen blir det ett par clinics...tror ingen tävling i år ..ev ett på d tävlingar på klubben i så fall trail at halter:D kommer dock att åka runt å titta på olika tävlingar!

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 144
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka