Vad har ni tänkt detta år??

Sv: Vad har ni tänkt detta år??

Haha jaså? Jag har ridit western i 6 år :D
Nej den runt Kristinehamn är verkligen död. Var medlem i Crossroads förut men halkade ur och har inte fått tummen ur arslet och blivit medlem igen.
Jag flyttar ju ner till skara till hösten och ansluter mig till dom då istället.

Hmm. var har jag varit dom senaste åren...:D Har du varit uppe i Sunne å tävlat då oxå (el runt i värmland iaf)?? Kanske till å med tävlat mot dej ju...:p

Nejdå, du har inte missat dig. Jag har inte varit ute på westerntävlingar alls . Har haft stallet fullt i unghästar och inte haft varken tid eller råd att komma ut. Men nu har jag det, och nu jävlar ;)

Då ses vi på banorna iår då! ;)

Ja det gör vi ! :bump:
Jag tycker det ska bli så kul att äntligen få praktisera mina kunskaper!

reykurboy skrev:
Tycker att det är lite dött härinne, det verkar vara endast sadeldiskussionerna det är lite liv i....
Så nu startar jag en tråd och hör vad ni tänkt göra med era pållar iår?? Vilka grenar ska ni tävla i?? vilka tävlingar ska ni på<?? Har ni satt igång med träningen ordentligt nudå??
Tell me!! :bump:

Hästen är i full träning, än så länge mest kondition, men även mycket neck reining i granskogarna (jätte bra inför spinnen).. :idea:
Har under vintern bara ridit i Natural Hackamore, men nu ska det bytas till träns så att ja kan börja finslipa lite mer...
Träningen för tränarn L**b*eth J*hn**on, börjar nästa vecka och sen är det nästan varannan vecka fram till juli, förhoppningsvis blir det även nån ko-clinic till sommarn om pengarna räcker.

Satsar enbart på Reining, och Western Riding, tänkte börja med en eller ett par D-tävlingar, kanske nån Blueberry klass på böckeberga challenge, och om hästen (och jag) är redo senare C-tävling.

Så är det tänkt än så länge, men man vet ju alldrig hur det blir!!!;)

Haha Lisbeth Jonsson hette min mamma. :D Det kopplade inte riktigt för mig där.

Just nu har tanten det lite lugnt, årstiden med dåligt underlag plus att syrran åkte på flunsan för ett tag sedan. Men sen ska väl Chappe igång plus att vi allvarligt överväger att betäcka i år...:) Hon börjar ju på att bli lite till åren nu tanten....:angel:

/Carina :eek:

Men hej på dig du föressten!! Igång med tanten nu, hon kan ju inte bara stå å samla damm....:angel: ;)

Ses på årsmötet!:banana:

Mina planer för året:
Mitt 8-åriga sto ska jag tävla och träna för fullt( hon är återställd efter sin otäcka diarréattack strax före jul och vi har börjat skritta)
Vi ska vara med i westernallsvenskan och kanske vara med på nån aqhashow/ B-tävling efter det är avslutat med den.
Hoppas även kunna vara med på nån ko-clinic, var ju några år sedan sist då både hon och jag varit avelsboxen;)
Ska träna för Per Larsson och kanske nån mer som kommer upp till Karlstadstrakterna.
Ska köras in.

Mitt 3-åriga sto ska börjas ridas " på riktigt" och skall därefter säljas. Ska även köras in.
Målet är att kunna ställa upp i pleasure - futurityt i höst.

Min 2-åriga hingst skall börja vänjas vid tömkörning, kanske kör jag tom in honom!( sadelvan är han redan, han har redan varit med på sin första clinic för året, och nånsin, under trettonhelgen då vi sadlade för första gången)
Han ska få följa med som handhäst när jag kör shettisen så han kan börja bygga sina senor och leder.
Sedan ska han vara riktigt snäll i vår så kanske jag behåller honom som hingst, annars åker kulorna!:devil:
Ska tävlas i halter på Aqha -showerna, kanske även på nån d-tävling om de har trail at halter, showmanship at halter.

Pust, jag kommer nog ha så det räcker och blir över att göra....:p

Huh?! Den tanten samlar inte damm, även om hon inte rids så mycket just nu...:angel: Synd att det inte finns några rodeos här i sverige för där skulle hon göra sig bra med sina frivolter...:devil:
Just ja! Årsmötet! Måste ringa och anmäla att jag ska ha käk efteråt, tack för påminnelsen...:bow:

Fullt upp för dig ser jag. Så Powwow är helt frisk nu? Kul att du kan vara med i laget, då blir ju du och Reykurboy lagkamrater....:p

Ska ut på tävlingsbanan igen. Tänker inrikta mig mkt på reining i år och hoppas på att nå framgångar! Har bara planerat in en tvådagarstävling på Wången än så länge, har inte hunnit tittat runt nå mer....

Har bara planerat Bökeberg och eventuellt April show än så länge.
Sen blir det nog arab-sm om jag är hemma i Sverige då, och öppna SM´et i höst.
Sen får vi se, känns vettigare att lägga pengarna på träning och allbreedsklasser på showerna än på WRAS-med-knappt-några-deltagare-i-klasserna-B-tävlingar i alla fall...
Det blir mest reining, men oxå western riding, versatile horse och horsemanship.

Ena arabtanten har tränat bra i vinter och den andra ska sättas igång igen efter en vrickning. Quartern sköter sig bra enligt tränaren och ska väl debutera i vår om allt går som det ska.

Ska verkligen bli en rolig sommar, känns som att det börjar hända lite i westernsverige!!:banana: :banana:

Kul!! Vi blir lagkamrater nudå!! :) Vilka grenar skulle du rida i laget??

hej, hej
Vet inte riktigt vilka grenar de tänkt sig för mig, det enda vi inte tränat och tävlat i är trail, allt annat ska nog gå bra!
Vi syns på träningarna framöver!

Tjena!
Jo Powwow är fullt frisk nu! SKönt!
Har påbörjat uppbyggnadsarbetet nu och skrittar mycket med antingen shettisen el ungstoet som handhäst- så slår man 2 flugor i en smäll;)

Jag och shaggy ska försöka komma ut på några A och B tävlingar i år. Eftersom det gått så bra i år så känner jag att jag måste ha en ny ut maning. Första tävlingen blir väl troligtvis RHA open i april.
Sedan kanske vi kommer iväg på Arab sm bara för att det vore roligt att vara med. Men det va synd att Arab-sm och tävlingen i Vansbro är samma helg...

Sedan blir de väl några C-tävlingar och Ranch Hore Classic.
Kanske även öppna SM om allt känns bra till hösten.

Jag väntar inga super resultat i år eftersom det är första året på denna nivå... men eftersom det gick bra i fjol och nu känns vi mer samspelta än nånsin efter mkt träning i bra ridhus osv. hela vintern.

Ska väl snart försöka komma upp till er och rida för Kat. !!

Vilka är det mer än du som är med i laget ??

ha det bra!!

Våra hästar har haft vintervila ett bra tag nu, så i nuläget är de ganska nyligen igångsatta.

I år ska vi äntligen ut på tävlingsbanorna igen. Funderar på att åka på AQHA-showen i april, men vill kolla av hästarna lite mer först. Sen rullar det på med Bökeberg Challenge, Ranch Horse Classic, Hjo Ko, SM och Harvest Festival. Vi får se om vi åker på alla dock.

De hästar som ska tävlas är Sonny, Lighti och Tiger. Sen får vi se om det blir fler, kanske någon av lektionshästarna? Eventuellt ska även Kenzo dammas av.

Snart har vi hela SunCity här på buke....:p Välkommen... Vad jag kan komma ihåg förutom Reykurboy och quarter4ever så är det också Ida A på Donna och Katrin A på Falcone, mer kommer jag inte på just nu....:angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 144
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka