Vad har ni tänkt detta år??

R

reykurboy

Tycker att det är lite dött härinne, det verkar vara endast sadeldiskussionerna det är lite liv i....
Så nu startar jag en tråd och hör vad ni tänkt göra med era pållar iår?? Vilka grenar ska ni tävla i?? vilka tävlingar ska ni på<?? Har ni satt igång med träningen ordentligt nudå??
Tell me!! :bump:

Sv: Vad har ni tänkt detta år??

Hm...tränar för fullt med att få ordning på gångarterna på Funny. Vi räknade ut att hon, f.d. vanvårdshäst, gått med platta och för långa hovar i minst 5 år vilket påverkat hennes rörelser (hon gick som om hon hade simfötter, ungefär:eek: )...men förmodligen hinner vi med ett par D-tävlingar framåt sensommaren. Under tiden tränar vi för St *ff*n Lj*nggr*n ett par gånger i månaden...

Sen ska Lilly, 2 åringen, börjas jobbas mer. Lägger nog på henne en sadel en dera dagen...men hon är inte färdig att sittas på förrän tidigast i höst. Men, har väl lite pyssel denna sommar iallafall:d

Glömde nästan...jag får kanske hem halvblodsvalacken som jag red in förra sommaren...och då kommer jag tävla honom lite i western...han är 5 år nu.

ja, jag har väl tänkt lära mig rida:crazy:
Nästa helg ska jag på clinic för AJ, och det ska bli väldans kul. sen hoppas vi att det blir några fler kurser under våren och sommaren, men bor man i denna landsända så är det lite knapert på den fronten..
och så ska vi försöka komma iväg på några d-tävlingar.
annars käpar vi på som vanligt, med form, galoppfattningar, backningar och massa annat!

själv?

jag har en nyopererad häst (lösa benbitar och pålagring)som antagligen kommer att kunna ridas igång helt fram i sommar/höst så det blir ingen tävling som planerat.
var i helgen på clininc med walle wass på lånad häst. det var kul och lärorikt.

reykurboy skrev:
Tycker att det är lite dött härinne, det verkar vara endast sadeldiskussionerna det är lite liv i....
Så nu startar jag en tråd och hör vad ni tänkt göra med era pållar iår?? Vilka grenar ska ni tävla i?? vilka tävlingar ska ni på<?? Har ni satt igång med träningen ordentligt nudå??
Tell me!! :bump:

Hej, hej!
Med mina egna hästar är det rätt lugnt. Varmblodsvallacken skruttar mest runt i skogen. Mitt 2-åriga Quarter sto som jag köpte i höstas, har jag lagt sadel på.. (gick kanon bra förövrigt!) Ska väl sitta på henne närmare hösten, men innan dess blir det mycket annat pyssel med henne! Min shettis (3-år), ska sättas för vagn.
Sedan hjälper jag en gravid kompis med hennes 8-åriga Quarter sto. Ska rida henne på clinic nästa helg. och sedan rida henne några dagar i veckan, tills
kompisen är redo att rida igen :)

Det blir inga tävlingar, förutom dom jag ska titta på och hjälpa till som groom på!!
//Elin

då jag är ganska ny med westernridning så är det väl mest träning först och främst som äller. pållen är utbildad och tävlad i lättare westerngrenar, så om allt går bra kanske vi är med i nån enklare tävling i sommar:bump:

Galopparbetar mycket. Tränare ska börja komma ut ett par ggr i veckan.
Mitt mål är att få henne såld för det pris jag begär senast Juli.

Varför sälja?? Ny på gång??

Kom på att jag kanske ska berätta lite själv... :)

Tränar för fullt nu, mest dressyr han är lite för pigg att finslipa trailen/ranchtrail på just nu... Ska vara med i westernallsvenskan för våran klubb är det tänkt, sen blir dt väl några småtävlingar oxå. Ska tävla ranchtrail/trail, showmanship och horsemanship. Sen ska jag börja lite smått med tornespel hade jag tänkt mig, vi har nämligen fått upp en "riddare" till stallet....:p

Ska försöka rida iaf 1 clinic, om det nu ordnas några dvs. 2 tävlingar är inplanerade i vår, varav en blir Bökeberg Challenge *skallrar tänder smily* Sen blir det några klubbisar uppe i norr i sommar!

Målet är att vi ska kunna rida pållen snyggt på en hand i alla grenar. Det blir nog reiningen vi satsar mest på. Roligast :bump:

Hon är ju bara tillridningshäst liksom . Jag ska jobba med utbildningar/tillridningar lite i ett år för att sedan importera ett reiningämne. :)

Senast ändrad:

TCJ skrev:
Hon är ju bara tillridningshäst liksom . Jag ska jobba med utbildningar/tillridningar lite i ett år för att sedan importera ett reiningämne. :)

Låter spännande!!!:)

sasucatu skrev:
Ska försöka rida iaf 1 clinic, om det nu ordnas några dvs. 2 tävlingar är inplanerade i vår, varav en blir Bökeberg Challenge *skallrar tänder smily* Sen blir det några klubbisar uppe i norr i sommar!

Målet är att vi ska kunna rida pållen snyggt på en hand i alla grenar. Det blir nog reiningen vi satsar mest på. Roligast :bump:

Du är så modig som törs fara iväg!!
Om något/några år tänker jag dra ihop några och fara (bla hon med den blivande bäbisen)... Ser fram emot det med skräck blandad förtjusning! :crazy:

elinsjobergh skrev:
Du är så modig som törs fara iväg!!
Om något/några år tänker jag dra ihop några och fara (bla hon med den blivande bäbisen)... Ser fram emot det med skräck blandad förtjusning! :crazy:

Eh, det är just skräckblandad förtjusning det är :crazy: Men vi har resonerat så att vi får ut mer kunskap och har roligare om vi satsar på att åka på bökeberg än att åka på typ 2 D tävlingar istället. Det blir ju ungefär samma kostnad med tanke på var man bor o tävlingsutbudet här. O så kan man ju vara med i klasser på både D o B nivå!

Men kul ska det bli :)

sasucatu skrev:
Eh, det är just skräckblandad förtjusning det är :crazy: Men vi har resonerat så att vi får ut mer kunskap och har roligare om vi satsar på att åka på bökeberg än att åka på typ 2 D tävlingar istället. Det blir ju ungefär samma kostnad med tanke på var man bor o tävlingsutbudet här. O så kan man ju vara med i klasser på både D o B nivå!

Men kul ska det bli :)

Förstår precis! Hoppas verkligen jag lyckas övertala min gravida vän att vi ska tävla nästa år....:)

TCJ skrev:
Jo. Jag satsar på eliten :)

Helt rätt!
Jag är helt övertygad om att jag har en ny reining stjärna här hemma....:love: Men hon behåller jag för mig själv...;)

Äääh, nu ska du inte vara snål ;)
Nej det blir spännande å se vad som komma skall.

Va kul! Men jag hade faktiskt ingen aning om att du red western...:confused: Vilken klubb är du med i? För den i trakten runt kristinehamn är väl inte så aktiv längre va?

Det ska väll tävlas å tränas antar jag :D

Å så blir det bete å annat vanligt tillfallande saker som alltid händer...

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 144
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka