Vad har ni på er under jeansen när ni tränar?

Sv: Vad har ni på er under jeansen när ni tränar?

Ja, skavsår inverkar menligt på ridningen. Så det är bra att undvika dem...
Stövlar skall ge både stadga o stöd. Skiljer en del mellan olika stövelmärken. Sen handlar det väl om vilken stil och anatomi man har när man rider. Jag föredrar stövlar då jag känner av stiglädren mindre då. Men håller på att lägga om ridstil så det är bara när jag börjar bli trött som jag känner av stiglädren...

När du skrev jockeystövlar trodde jag du menade löpstövlar/tävlingstövlar och de ger verkligen inte speciellt mkt stöd. Men självklart är det annorlunda med dem man använder i träning.

När jag jobbade ute på galoppen var det inne med utsvängda jeans, då gick det utmärkt att linda under. Kan tänka mig att det är svårare med dagens stuprörsjeans :angel:

När jag jobbade ute på galoppen var det inne med utsvängda jeans, då gick det utmärkt att linda under. Kan tänka mig att det är svårare med dagens stuprörsjeans :angel:

Dagens "stretchjeans" fungerar nog bra för de flesta antar jag. Tajt samtidigt som man har komfort... *ler*

Vilka är de bästa jeansen? Wrangler svarar de flesta. Men Wrangler blev populära mest genom en hård marknadsföring på 50-talet. Innnan dess var faktiskt Levi's de populäraste ridjeansen...

Fy, utsvängda jeans vrider sig runt hela benen...:eek: Dom måste man nästan ha bandage ovanpå för att dom ska hålla sig på plats.:angel:

Men jockeystövlar ger å andra sidan inte speciellt mkt stöd!
Men skavsår är hemskt, går inte att koncentrera sig på annat än smärtan när man cantrar då! :p

Får sällan skavsår men ofta blåmärken av sadelgjordsspännen eller själva stiglädret. Mindre kul på våren när man ska börja visa sina bleka ben! :o Får å andra sidan blåmärken av att någon tittar på mig så... :grin:

Jag märker inte av skavsåren förens jag tar av mig jeansen när man jobbat klart :p

Får också blåmärken av sadelgjordsspännena ibland. inte så snyggt och tar en evighet innan de går bort.. :(

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 535
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 253
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 915
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka