Vad har ni för soffa?

Sv: Vad har ni för soffa?

Men du, Arlanda-soffan var ju jätte-fin!! Undrar om den finns närmare hemma också, så man slipper köra till Göteborg :D

Mmh, å det svarta tyget den finns i är underbart :) Kan säkert finnas på fler ställen, vet tyvärr inte vad tillverkaren heter... men ska nog slå till på den nästa vecka så då vet jag mer :)

Underbara Tomellilla från IKEA (utgången men går att hitta 2:hand)!

Önskar bara att jag hade plats för de enormt sköna fotöljerna också.. men får nöjja mig med 3+2 gruppen så länge.
Bäddsoffan är också kanonskön.

Avtagbar o tvättbar klädsel, lagom djup att sitta i, skön att sova i(även "ickebäddsoffan"), lättmöblerad och med perfekt höjd på ryggstödet. Kan det bli bättre?

(snodd bild från tradera)
62621942_1.jpg

/Migo
som fick sina två beg. för under 1000-lappen.

Mmh, å det svarta tyget den finns i är underbart :) Kan säkert finnas på fler ställen, vet tyvärr inte vad tillverkaren heter... men ska nog slå till på den nästa vecka så då vet jag mer :)

Ja, svart tyg får det bli med tanke på hund och annat :D, är sååå trött på ljusa soffor nu.

Arlandasoffan ska jag köpa när jag flyttat klart. Har tittat på den i två år nu, men det är först nu jag har råd.. Så i höst planerar jag att den finns hos mig=)

Arlandasoffan ska jag köpa när jag flyttat klart. Har tittat på den i två år nu, men det är först nu jag har råd.. Så i höst planerar jag att den finns hos mig=)

Ja, jag funderar också skarpt på arlandasoffan. Någon som vet något om kvaliten?

Jag har jue provsuttit den ett par gånger och jag gillar den verkligen, verkar vara bra kvalite, mjuk och stor=)

Tycker också den verkar va bra och hållbar. Tyget var ju ganska grovt eller hur man nu ska säga. Inte sånt som blir slitet i första taget. Sen va det ju avtagbart tyg på alla kuddar, men iofs kemtvätt.

Jag ska iaf köpa den nästa vecka :D

Tycker också den verkar va bra och hållbar. Tyget var ju ganska grovt eller hur man nu ska säga. Inte sånt som blir slitet i första taget. Sen va det ju avtagbart tyg på alla kuddar, men iofs kemtvätt.

Jag ska iaf köpa den nästa vecka :D

Ååååhh, känns som att det får bli en tur till Göteborg och införskaffa en :bump::bump:

Har du provsuttit den soffan? Ryggstödet ser ut att vara väldigt lågt. Jag skulle inte vilja ha en soffa som jag inte kan få ordentligt stöd för ryggen i.

*lånar min egen knapp*

Jag har en beige Månstad från Ikea
75650_PE194138_S3.jpg

Den är dessvärre ganska fast i sitsen och färgen är inte så häftig, men vi hade svårt att hitta snygga och sköna bäddsoffor med schäslong så det fick bli denna.

Er Månstad såg fin ut, men är inte den nästan lika låg i ryggen som elegant machinerys favvo-soffa är?

Nej, har inte ens sett den i verkligheten, så jag vet inte om den kanske bara ser snygg ut på bild.
Jag lever så lycklig i ovissheten :p

@Armani - Ja visst är den. Helt fantastisk :love:

Nej Månstad är inte låg i ryggen iom att den har ordentliga kuddar som ger stöd.
Den E-m visar har bara prydnadskuddar i ryggen.
Tycker den ser ut att vara lika låg som Ikeas Tylösand:
38314_PE130226_S3.jpg

och den tyckte jag var alldeles för låg i ryggen när jag provsatt den.

Ahaa, okej på så vis :)

Delvis knapplån..

Hittade förresten Arlanda-soffan här i Hässleholms möbelaffär :bump::bump: Ska bara bli av med andra soffan så vi kan införskaffa en ny :banana:

Vi har den här:

22362_PE107242_S4.jpg

Ektorp hörnsoffa från Ikea.

Är mkt nöjd!

Liknande trådar

Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 241
Senast: NilHe
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 559
Senast: manda
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 726
Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 150
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2