Vad har ni för säng?

Sv: Vad har ni för säng?

Jag har också suktat efter Carpe Diem i all evighet!
Men eftersom jag inte vill lägga 50.000:- på en säng så får jag nöja mig med denna :p

Vi har en Hästens Excel 180*200 som är inköpt i februari i år och vi är supernöjda, tror vi gav omkring 50 000 kr för den. Dyrt kanske men helt klart värt det, man sover som en prinsessa i den. Man känner sig alltid utvilad och "lätt" i kroppen efter en natts sovande och det blir aldrig obehagligt varmt så att man måste flytta sig för att hitta en ny sval plats att ligga på (vilket var en mycket positiv upplevelse första nätterna, nu tar man det förgivet :D).

Är du verkligen säker på det?
Jag tycker det är en himla kvalitetsskillnad på Ikea och Jysk!

Åtminstone förr vet jag att Ikea och Mio hade samma leverantör.
Jag känner en person som jobbade hos leverantören.
Skillnaden var att de hade olika sätt och beslag för att bygga ihop möblerna.

Edit: Jag kom på att du kanske bara menade leverantören för sängar?

Senast ändrad:

Vi har en Hästens Excel 180*200 som är inköpt i februari i år och vi är supernöjda, tror vi gav omkring 50 000 kr för den. Dyrt kanske men helt klart värt det, man sover som en prinsessa i den. Man känner sig alltid utvilad och "lätt" i kroppen efter en natts sovande och det blir aldrig obehagligt varmt så att man måste flytta sig för att hitta en ny sval plats att ligga på (vilket var en mycket positiv upplevelse första nätterna, nu tar man det förgivet :D).

Jag har en superäcklig historia om en Hästens-säng som du nog inte vill höra om du äger en :D

Jag har också hört historien om ohyra i hästens sängar :angel: därför vågar jag inte ens titta på en sån :rofl:

Imorrn ska vi börja provligga oss runt kommunen för att hitta en säng som passar oss båda (svårt!) Jag väger ca 65 kg och sambon 30 kg mer.... så det måste gå att ha olika fastheter på sängen bland annat :)

Sen en följdfråga.... Tempurs kuddar? Eller andra kuddar? Vill ha något som underlättar för min axel/nacke,,,, ligger alltid nästan på höger sida och sover och har ganska så ont vill jag lova då jag vaknar!

Nu är en säng beställd, blev en Cumulus (continental) från EM, fick 25% rabatt, självgående dammsugare värd 3.500 kr och gratis hemkörning. Bra pris! Hamnade på ca 26.500 kr, rena fyndet med tanke på att jag trodde jag skulle hamna på det dubbla. Dessutom tog vi 180*200 :banana: (har 160cm sen tidigare)

Om 3 veckor skullle sängarna komma ut i sortimentet, och det skulle ta 3 veckor ungefär från då tills leverans... ohhh vad vi kommer sova göttigööööööttttt!

Oh, tyst nu! Jag vill oxå ha en ny säng!
Vi har typ mina föräldrars gamla resårbottnar (med en ny bäddmadrass över dock...).
Sover väl egentligen ganska bra i dem men de är ju gamla som gatan så en ny skulle inte göra något.. :angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 213
Senast: EmmaW
·
Hemmet Vi står inför en flytt och kommer att få plats med en "riktig" dubbelsäng i sovrummet. Jag :love: egentligen vår 140 cm-tempursäng...
Svar
14
· Visningar
7 962
Senast: Prosit
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 251
Senast: sweet_extraa
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 031
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024