Vad har ni för ridstövlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare saltakatten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 53
  • Visningar Visningar 5 158
Sv: Vad har ni för ridstövlar?

Har Tampa, de är mkt sköna, snygga o mjuka i lädret. Köpt på henrikssons, tror dock att dom rear ut dom nu.

Jag har ett par Sarm (som jag dock försöker sälja) och ett par gamla Hawkins. Har egentligen aldrig varit speciellt förtjust i mina Sarm-stövlar. Tycker att lädret är lite matt, även om nu skomakaren hävdrar att det är jättefint läder. Dessutom så rispade dragkedjan min sadel lite grand.

Gillar Hawkins-stövlarna bättre, fast de var mycket billigare. De är blanka i lädret och har hållit bra trots att jag köpte dem för en billig peng.

Jag kör på med mina gamla Graninge, har varit tvungen att byta ut fotdelen en gång (fabrikationsfel), men annars har de varit bra :) Använda i ur och skur i X antal år, och ser fortfarande (efter lite putsande :p) i stort sett nya ut.

Jag har haft ett par MH Rimfrost tror jag (hade på vintern) samt ett par Carlskrona Rider. Båda har jag sålt då jag trivs mycket bättre med skor (jodphurs, ridsko eller känga) och shortchaps istället! :love:

Näh! Fan vad billigt! Vad kostar frakten då? Och vart kan man beställa? :d

saltakatten skrev:
Funderar på att köpa ett par nya ridstövlar och fastnade idag för ett par av märket Sarm. :love: Rigtigt snygga och sköna var dom. Någon som har ett par?

Har inte riktigt brytt mig om ridstövelmärken innan men inser nu när jag väl börjat leta hur mycket det finns.

Vilka märken är bra och vilka ska man akta sig för? Någon som vill dela med sig av erfarenheter?

Jag har ett par Cavallo som jag är mycket nöjd med! Ett par bra ridstövlar kostar någon/några tusenlappar... de är dyra, men förhoppningsvis kan man ha de länge...

md5krist skrev:
Jag har ett par Sarm (som jag dock försöker sälja) och ett par gamla Hawkins. Har egentligen aldrig varit speciellt förtjust i mina Sarm-stövlar. Tycker att lädret är lite matt, även om nu skomakaren hävdrar att det är jättefint läder. Dessutom så rispade dragkedjan min sadel lite grand.

Gillar Hawkins-stövlarna bättre, fast de var mycket billigare. De är blanka i lädret och har hållit bra trots att jag köpte dem för en billig peng.

dyrast är inte oftast bäst , och är helt och hpller beroende på vad man har för smak också ,
men extra glad blir man när man gör dett fynd som håller bra

Sarm är jättebra stövlar! :) Hur mjuka och sköna som helst i lädret! Dessutom väldigt snygga. :banana:

är det snyggt pris på dom också ?

jag har ett par JW med snörning och dragkedja :love: kostade 3995 kr.

Vart hittade du dina JW stövlar? Har letat länge efter dem.

Är alla sarm stövlar typiska hoppstövlar?

Jag är nämligen i huvudsak dressyrryttare med klarar tyvärr inte av dessa stela hårda dressyrstövlar. Finns det några dressyrstövlar som är mjuka och sköna och följsamma? Vill glömma att jag har stövlar på mig när jag rider, inte sitta och tänka vilka hårda stövlar jag har.

Sarm har en modell som dem kallar för "Elastisk" och den är utan snörning fram. Den ska visst vara mjuk.

Tackar - jag var inom och kollade på deras sida, men tyvärr så kan jag inte se deras mått. Kunde ju kontaktat dem, men men. Har hittat Sarm då som jag ska ha istället ;) MEN nu vet jag vart JW stövlarna finns om jag skulle byta mina stövlar om några år. Tack för hjälpen :bow:

Jag har stövlar från Sarm, de är sköna men går lätt sönder i dragkedjan. Jag rider mest i Ariatskor och Dyonchaps.

Svarta könings , dressyrmodell :love: De är så otrligt mjuka.
Men börjar bli förstora :crazy: Så de åker ner :cry:

saltakatten skrev:
2B638X_0401.jpg

Dessa fastnade jag för.
Tjusiga! :love:

Själv har jag ett par Petrie Perfect, men om du inte gillar hårda stövlar så är de nog inget för dig... ;)

Jag har Königs läderstövlar.. och Graninges i brunt. Båda är jättebra tycker jag.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
719
Senast: Badger
·
Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det... 2
Svar
21
· Visningar
1 339
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Kläder & Bli fin Jag har ju sen förra våren börjat använda egenhändigt specialsydda leggings av kompressionsmaterial som arbetskläder eftersom jag... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 523
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V