Vad har ni för ridstövlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare saltakatten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 53
  • Visningar Visningar 5 158
Sv: Vad har ni för ridstövlar?

Ja visst är dom snygga men jag är rädd att det är för mycket hoppstövel över den. Vill ju inte bli utskrattad på dressyrbanorna ;)

Alla dressyrstövlar jag provat och även ridit i har varit så fruktansvärt hårda. Inte kul alls att rida i.

Är königs mjukare är t.ex. petrie???

mina königs är rätt mjuka och sköna är helnöjd med dom , enda som är lite bök är att det inte är dragkedja , men med ltei vilja går allt ,

så denne började denna länk är nog bäst att prova sig fram till vad du själv känner ,

men ett par läderstövlar är en väl värd investering även om det kostar lite helt klart vät än ett par sladdriga "konst(igt) läder"

har ett par dressyrstövlar av märket equin, inga märkesstövlar och hyfsat billiga 2200:- för 5 år sedan. de är kanon :love: . till vardags rider jag i hööks kängor med stålhätta och de "lösa stövelskaften" som passar till -hur bra som helst.

Haller med, holl pa att avlida under en dressyrkurs nar de attans petriestovlarna var nya... Osmart att inte gatt in dem innan men man ar ju inte alltid sa genomtankt. Tycker nu att de ar helt super dock! Och ja, haller med om att de ar dressyrstovlar, det var i alla fall i det syftet jag kopte dem.

Knapplån..

Jag har ett par Rectiligne Tampa.. SANSLÖST mjuka.. men inget för dem som vill ha rejält stöd.

Etoile skrev:
Skulle tro att det ligger på 4.000kr??
Därav anledningen till att jag VILL ha dem ;)

inte supergiftigt dyra , kanske nåt att önska sig i födelsedagspresent ?

eller spara massa

Har 2 kompisar som just köpt Königs dressyrstövlar, vet ej modell. Ena har måttbeställt, och hennes är riktigt mjuka och sköna! Andra kompisens är utplockade efter mått och de är lite hårdare, men de är ändå ganska mjuka.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
719
Senast: Badger
·
Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det... 2
Svar
21
· Visningar
1 339
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Kläder & Bli fin Jag har ju sen förra våren börjat använda egenhändigt specialsydda leggings av kompressionsmaterial som arbetskläder eftersom jag... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 523
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V