Vad har ni för ridstövlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare saltakatten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 53
  • Visningar Visningar 5 158
S

saltakatten

Funderar på att köpa ett par nya ridstövlar och fastnade idag för ett par av märket Sarm. :love: Rigtigt snygga och sköna var dom. Någon som har ett par?

Har inte riktigt brytt mig om ridstövelmärken innan men inser nu när jag väl börjat leta hur mycket det finns.

Vilka märken är bra och vilka ska man akta sig för? Någon som vill dela med sig av erfarenheter?

Sv: Vad har ni för ridstövlar?

2B638X_0401.jpg

Dessa fastnade jag för.

köp inga billiga från hööks tex.! kass kvalitet på lädret och stenhårda....

åhh jag vill åxå ha sarm :d

nä, ska det vara så ska det vara kvalité. Avskyr rida med hårda stövlar.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ett par Sarm. Kommer inte ihåg numret på modellen men de har snörning och dragkedja. Kostar typ 4500 kr. Älskar mina stövlar!! Är hur sköna som helst!!! :love:

Jag har ett par Roberto Porrecca, ser ut som vilken hoppstövel som helst..(typ Sarm, Segrio Grasso mfl) med snörning och dragkedja.
Dom är lagom mjuka i lädret, behövde ca 2 ripass innan dom blev sköna. Ska du ha som får du beställa från Italien, men de är inte speciellt dyra 1800:-ekl. frakt betalade jag för mina & då fick jag en fleeceväst på köpet!

Senast ändrad:

Är det skillnad på hopp och dressyrstövlar??? Vilka märken är isf hopp resp. dressyr märken. Någon som vet???

jag har ett par sarm, sånna du visade på bilden fast med snörning! dom e jättefina å så men jag tycker inte dom är speciellt sköna. har väl iof typ aldrg gått in dom riktigt. men jag tycker dom e rätt hårda, sen har dragkedjan gått sönder 2 grr oxå. andra jag känner som har dom är dock nöjda, jag hade kanske bara otur med mina.. :crazy:

jag har ett par Restige .. nöjd med mina tog några ridpass innan de blev riktigt sköna..

Ingdams har de en som heter M. Devima som jag tycker verkar grymt sköna....vill helst att de skavara mjuka och de ser verkligen så ut!!

Jag har varit på jakt efter stövlar ett litet tag för jag vill inte heller spendera en massa pengar och sen inte kunna känna mig bekväm i dem...så vi får se vad det blir.
Lycka till iaf!

131037.jpg

Jag har då den klassiska Carlskrona Riders Stöveln, har haft nu några år..!! //Jullan

undras om du hittar några i denna djungel av stövlar , har ett par königs utan dragkedja dock :(
hade svårt att hitta ett par som passade utan att slippa måttbeställa som skulle kosta en tusing till

Jag har ett par cavallo, med dressyrbåge och ett par Mountain Horse High Rider. Båda är super, men mountain hosres dragkedjor är kassa. Funderar på ett par Sarm eller Relltinge Hannover

Jag skulle vilja ha ngn av dessa 2 modeller...
(båda är Sarm Hippique)
Y2CQTU_0350.jpg

FB9JB8_0353.jpg

saltakatten skrev:
Är det skillnad på hopp och dressyrstövlar??? Vilka märken är isf hopp resp. dressyr märken. Någon som vet???
Hoppstövlar har inte alls samma skaft som ett par dressyrstövlar har då dressyrstövlarna är hårdare i skaftet (har jag för mig). Dressyrstöveln har också en högre båge än vad hoppstöveln har.

Dressyrstövlar; Petrie, Cavallo, Körnings.
Hoppstövlar; Segrio Grasso med flera.

Ska själv då jag får råd köpa mig ett par Petrie Anky dressyrstövlar att ha till dressyrträning och tävlingarna (kostar 4300kr i Stockholm) vid ridning i skogen osv blir det Dyon shortchaps.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
719
Senast: Badger
·
Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det... 2
Svar
21
· Visningar
1 339
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Kläder & Bli fin Jag har ju sen förra våren börjat använda egenhändigt specialsydda leggings av kompressionsmaterial som arbetskläder eftersom jag... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 523
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V