Imponerande och låter mysigt.![]()
Fungerar nu när vi jobbar hemma och på gångavstånd, och inte har barn. Så vi försöker njuta av lugna mornar så länge vi kan

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Imponerande och låter mysigt.![]()
Håller med @Lickety att det låter väldigt mysigtJag går upp 6.30, duschar, smörjer in mig och sminkar mig. Sen väcker jag sambon vid 7 och ger hunden mat, sen tar han ut hunden och jag gör frukost, tänder lite ljus och drar igång Nyhetsmorgon. En grön smoothie var, banan med jordnötssmör, en macka med avokado eller ägg till sambon och svart kaffe. Sen äter vi frukost ihop i någon halvtimme innan jag promenerar till jobbet kring 7.45![]()
Håller med @Lickety att det låter väldigt mysigt![]()
Ja, småbarnsåren brukar vara hektiska, men det går att ha mysstunder då med om man kan småbarnsanpassa det. Bebistiden var väldigt tuff för mig som ensamstående med en hyperaktiv bebis, men från det hen var runt året och sov hela nätter och jag blev människa igen kunde jag absolut ha långfrukostar och mysfika emellanåt tillsammans med barnet, och vi brukade ta långa söndagspromenader där vi landade på ett fik efteråt under vinterhalvåret. På sommaren var det utflykter till museum med picknick i parken. Kanske har väldigt selektivt minne, men minns det iaf som jag och barnet hade mycket mysstunder också mitt i allt gnäll, trots och tjatDet är det verkligen! Jag tycker om att starta dagen lugnt och skönt. Livet är så stressigt och snurrigt annars och det känns lite som att det bara är att hänga med från och med att man sätter foten på jobbet. Så jag gillar att försöka hitta lugnet mitt i allt. Sen är jag en riktig livsnjutare också och försöker gärna maxa allt från måltider till höstpromenader till ett glas rödvin framför brasan.
Men som jag skrev tidigare så vill vi gärna ha familj i framtiden och tror vi får vinka hejdå till mycket av detta under småbarnsårenMen visst, har man tränat mycket på att hitta små lugna och mysiga luckor i livet så kanske det är lättare även under krävande perioder också!
Om ni har några? Springer ni till bussen med mackan i handen eller går ni upp klockan fem för att gymma?
Jag är ofta så himla seg på morgonen, trots att jag sover bra, äter bra och motionerar. Ibland kan jag sitta i upp till en timme med en kopp te och slösurfa innan jag ens kommer mig för att äta frukost. Skulle nu vilja skapa lite bättre rutiner, speciellt nu när det blir höst och man är lite extra seg. Skulle gärna vilja få bättre fokus överlag.
Har ni några tips? Meditation? Skriva dagbok? Yoga?