Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
D-ponny, sto född 2008 e. Dirco hästak-Fantomen II: en ponny med otrolig kapacitet, har aldrig sett en ponny löshoppa som hon. Dubbeldiplom på 3-årstestet och matchas nu för kvalitén.
.
jodå. här är en liten filmsnutt
http://www.youtube.com/watch?v=zsWMScUkXmo&context=C3cfbc8eADOEgsToPDskI3OkUtutppN8z8Lv2KTM7w
*kl*
Intressant att väldigt många har hästar som hoppar bra men är svårridna, alltså att det är ridbarheten/psyket som sätter p i första hand.
Vad beror det på? Är det aveln som har gått snett, och bara fått fram kapabla hästar, men inte lyckats få ridbarheten att hålla jämna steg? Eller är det något i hur vi tränar hästarna som gör att det blir så?
*kl*
Intressant att väldigt många har hästar som hoppar bra men är svårridna, alltså att det är ridbarheten/psyket som sätter p i första hand.
Vad beror det på? Är det aveln som har gått snett, och bara fått fram kapabla hästar, men inte lyckats få ridbarheten att hålla jämna steg? Eller är det något i hur vi tränar hästarna som gör att det blir så?
Precis vad jag oxå tänkte på..
Min är ett hannoveranersto f 2003 med en himla massa Contender i sig
Jag får väl gå mot strömmen då..hon har inte det minsta problem med psyket, pigg och glad men gör inga galna grejor vilket jag som medelsålders amatörtant tycker är vansinnigt skönt. Dock tror jag det tar stopp snart kapacitetsmässigt. Hon har gått väldigt bra upp till 1,35 nationellt (1:a Henriksdal, 2:a Skyrup osv.) och gjort en handfull 1,40 förra året, allt med inhyrd pilot medans jag rider hemma.