Vad har ni för Hjäm...

Sv: Vad har ni för Hjäm...

Jag har en GPA titium velvet, svart.

Har inga bilder på mina hjälmar, men rider i Champion, Charles Owen eller Mips. Mipsen verkar tåla regn bra, men annars är favoriten CO Wellington.

Den är het underbart skön, tränade precis innan stallmötet idag. Sen när jag satt på mötet så undrade någon varför jag hade hjälmen på.... Ehhh hoppsan!

:D

*kl*

Lånar tråden eftersom jag ska köpa ny hjälm :)

Har hittat två jag gillar (änsålänge) men har lite beslutsångest. Hjälmen ska jag ha när jag är hemma och tränar (har en blå dressyrkask när jag tävlar). Jag har tabaccofärgad utrustning.

Alt. nr 1
ELITE PLUS RIDHJÄLM I så fall blir det den bruna. Riktigt snygg men svårmatchad om jag köper ny utrustning :p
http://www.ridsportonline.se/product_info.php?cPath=29&products_id=46

Alt. nr 2
ELITE RIDHJÄLM I så fall den blåa. Snygg (är ju nästan samma som den innan men iaf :p)
http://www.ridsportonline.se/product_info.php?cPath=29&products_id=45

Vad tror ni?

tycker inte det är snyggt med tvåfärgad hjälm så den blåa isf. om du vill ha brun så finns ju eurolite i mörkbrunt?

Ja det kanske blir bättre.. Visste nämligen inte om jag tyckte den var snygg eller fulsnygg :p Ska se om jag hittar nån Eurolite.

Edit: Den var ju supersnygg :love:

Senast ändrad:

vet inte om jag tycker den är så jättesnygg men den är iaf väldigt skön. ;)

en sån jag har ju, bild nånstans på sida ett. :p

Mm bara den inte ser konstig ut till mitt bruna hår :rofl:

Jaja det tåls att tänka på, den är bäst hitintills iaf men det slutar väl med en ful från hööks bara för att jag inte orkar leta mer :p

finns ju grått och blått också, jag har haft båda (hade lite högt hjälmförbruk då pållen var yngre....) den gråa tycker jag är väldigt fin också, funkar med båda svart och brun utrustning.

kl*

Nån som har nåt tips på en snygg brun hjälm att ha till dressyrtävling? Helst utan ventilation, för det är så fult :o:p

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 213
Senast: As_Vegas
·
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 544
Senast: Ridinglady
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka