Vad har ni för Hjäm...

T

Theci

Jag har varit ur svängen en lååång tid nu.

Nu när jag satte på mig min gammla ridhjäm som det är iaf 5 år sedan jag hade på mig så känndes det som att dte inte satt på utan uppepå huvudet.

Ser jag mig i spegeln ser det ärven hel skummt ut.:o

Den vill ju ingen j**el visa sig ute i.:cool:

Jag kommer köpa nu och vill då ha en som jag även kan tävla i.

Så please, visa er i era hjälmar så jag kan få lite tips på vad jag skall inhandla.

Sv: Vad har ni för Hjäm...

Det låter absolut som det är dags att köpa en ny hjälm ja;)

Jag har, hemma och för tävlingar på unghästar: GPA Titium
Juli398.jpg

När jag ska vara mer dressyrig så har jag en svart Källqvist, har tyvärr ingen närmare bild...
DSC08481.jpg

Har tyvärr inga bilder.

Har också en GPA Titium för hemmabruk (träningar, uteritter osv). Har köpt en billig Hööks-hjälm (faktiskt snygg) att ha på tävling då jag inte riktigt tycker att GPAn hör hemma på dressyrbanan...

En CO John Whitaker hade jag tänkt mig. Kan man ha den på dressyrbanan tycker ni?=)

jag har just nu en svart eurolite, stilren o lagom för min plånbok :angel: men jag vill införskaffa en GPA :love:

absolut tkr jag du kan ha en CO whitaker! (eller vad dom heter) det är som med läderband du menar va?

Det blev en Euro-Lite. Som på bilden fast men svart front ist för silver.
( alltså inte jag på bilden)
Den är väl ok?

774.jpg

jag har just nu en svart eurolite, stilren o lagom för min plånbok :angel: men jag vill införskaffa en GPA :love:

absolut tkr jag du kan ha en CO whitaker! (eller vad dom heter) det är som med läderband du menar va?

Oh läste slarvigt såg nu att du oxå hade en Euro-Lite :)

Jajjemen, med läderband! Måste uppdatera min gamla trogna showring lite...;)

Jag har en Horka att rida hemma i
nysadelcrown.jpg

En Jacson IRH att rida hemma i
efter.jpg

Och en Charles Owen the Rider som jag tävlar i
prisi1070512_2.jpg

Jag har en CO Wellington Classic som "finhjälm". Som "fulhjälm" har jag EuroLite.

:)

Jag har nyligen köpt en ny hemma/finhjäm, en Kavalkade :love:, sitter otroligt skönt!! Beige och svart :d
Har sen en blå Olympic Protector hemma och en svart Olympic Protector som tävlingshjälm.

jag har en brun eurolite. billig (=man har råd att byta ofta), ser någorlunda okej ut och ffa väldigt mjuk och skön! vilket jag faktisk tycker är det viktigaste, har provat massor av hjälmar som var väldigt snygga men hemska att ha på sig. då vet jag att dom inte kommer användas, så hellre en lite mindre snygg men skön hjälm som man kan ha på sig...

IMG_1342.jpg

Jag kommer inte riktigt ihåg vad min hjälm heter men det är en champion med läderband.

Hittade tyvärr ingen bild där hjälmen syntes bättre.

:rofl: Jag som var så glad att jag hittat en hjälm som jag gillade så fort sen verkar det som många har den som ful hjälm hemma och att den kankse annses vara mindre fin,,,,

Vad tokigt det kan bli....:angel:

Får väll hålla mig hemma i den!

Har en CO JW som jag både tränar och tävlar i :angel:.

Jag har två hjälmar, en svart Charles Owen Showhat som jag rider mest i hemma och en marinblå Showjumper som jag tävlar i. Har en showjumper på dressyrbanan men endast för att jag inte hittat någon hjälm som är lika skön som showhat i blått än.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 213
Senast: As_Vegas
·
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 544
Senast: Ridinglady
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka