Vad har ni för hemförsäkringar?

Wysiwyg

Trådstartare
Vad har ni för hemförsäkringar och är ni nöjda med dem? Vad tycker ni är viktigt att tänka på vid val av hemförsäkring? Finns det något bolag som man ska passa sig för?

Tack på förhand :)
 
Sv: Vad har ni för hemförsäkringar?

Enda försäkring som finns i det här huset är trafikförsäkring på bil och traktor, har aldrig haft annat än trafikförsäkringar på fordonen eftersom det är ett måste.
 
Sv: Vad har ni för hemförsäkringar?

Jag har hemförsäkring i Trygg-Hansa. Har haft det i många år, men aldrig använt dem så jag vet inte om de är bra. :p Det lät i alla fall bra när jag tecknade den. Betalar månadsvis via autogiro, tror den kostar 127 kr i månaden eller så.

Den täcker brand, vattenläckage, stöld, skadegörelse, överfall, rättsskydd och ansvarsskydd. 1200 kr i självrisk för allt utom överfallsskydd där det inte finns någon. Lösegendom uppförsäkrat till högst 1 miljon. Inget speciellt över den med andra ord och så har jag inte testat den så jag vet inte om de är bra på det de lovar.

Hur brukar andra försäkringar vara?

Jag gillar inte försäkringar i sig, men har bilen helförsäkrad i If, barnen försäkrade i ACE Europe, mitt eget liv försäkrat i ACE Europe och så hemförsäkringen i Trygg-Hansa. Hundarnas försäkring tog jag bort efter strul vid byte för flera år sedan. Hästen är för gammal att försäkra.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för hemförsäkringar?

Jag har hemförsäkring hos Länsförsäkringar. Fullvärde för gårdens byggnader och för lösöre. Skulle inte våga vara utan. Jag må ha få saker av värde men om jag skulle mista allt genom brand tex skulle jag inte klara att bygga nytt hus.

Bekanta förlorade sina uthus i en stor brand. Det blev långa listor på allt som fanns där, samlat i generationer. Allt från minsta hovkrats till båt, hästsläp och möbler.

Man får inte fulla värdet för att kunna skaffa nytt men man får en hjälp.


Det jag glömt - eller förträngt - är att fotografera allt och spara någonstans på nätet.

Jag har hittills varit nöjd med bolaget. Har inte haft några kontroverser med dem eller behövt utnyttja försäkringen, men har gott samarbete om skadeförebyggande åtgärder tex.
 
Sv: Vad har ni för hemförsäkringar?

Har Folksam. Deras stora hemförsäkring. Självrisk 750 kr, 800 000kr i lösöre, drulleförsäkring, ersätter kontanter m.m.

Jättenöjd med dom. Har alltid betalat ut pengar snabbt utan en massa tjafs. Allt från när min hund bet min kompis hund till när barnen badade min iPhone.
 
Sv: Vad har ni för hemförsäkringar?

Vi har If och är nöjda. Har StorHem extra eller vad den heter med utvidgad reseförsäkring som täcker både dykning och ridning. Betalar väl 1200:-/året och har 1 miljon i lösöre.
 
Sv: Vad har ni för hemförsäkringar?

Vi har Folksams stora hemförsäkring. Om dom är bra eller inte vet jag inte då den aldrig är utnyttjad.
Däremot har jag haft häst och hund hos dom tidigare och det har aldrig varit några bekymmer om det varit något. Nuvarande hund är också försäkrad där, plus en bil och en hästtransport.
Samt barnen.
 
Sv: Vad har ni för hemförsäkringar?

Östgöta Brandstodsbolag/Länsförsäkringar, som ensamstående student kostar den typ 39 kr i månaden. Jag har inte riktigt koll på vad eller hur mycket den täcker men det jag använt den till hittills är sådant som glasögon tappade i golvet, laptop jag spillt vin över, cyklar som blivit stulna och liknande. De har varit jättetrevliga att ha att göra med och betalat direkt utan minsta trassel.
 
Sv: Vad har ni för hemförsäkringar?

Jag har hemförsäkring via facket (Vision), innan hade jag Trygg Hansa. har aldrig behövt använda nån av dem så jag har varit nöjd med båda ;)
 
Sv: Vad har ni för hemförsäkringar?

Har inte ni en Bostadsrättsförsäkring?

Vi har Villahem i Länsförsäkringar.
På jordbruk så fungerar de bäst.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 023
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
470
Senast: Karfitsa
·
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
865
Samhälle Tänkte att det här är för viktigt för att bakas in i Svensk politiktråden. Vi har ju en del som arbetar inom vården här på buke. Är ni...
2
Svar
28
· Visningar
2 196
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp