Vad har ni för hatt?

western_wannabe

Trådstartare
Håller på att leta hatt, men skulle gärna vilja ha lite tips och inspiration...

Vad har ni för hattar? Märke, modell? Ca-pris? Någon annan hatt ni kan rekomendera? Gärna bilder om ni har också:laugh:!

Sv: Vad har ni för hatt?

Aussi BC Leather och min svart Dimond Wrangler RIATA för vardags bruk och min High Crown Baily Stampede i Beave färg for fin dager.

Tip´s? den ska passa och du ska tryffs med den.
Arizona

Min hatt är gjord i Mexico. Fick den utprovad på en westerntävling för några år sen. :) Tror den heter western express inc. Inte så bra på hattmodeller. :)

Jag har en Bailey
XX Wool Blend
Modell 428-1 färg sbly
köpte denpå norrlandsquartershow i en monter.
tror det var 5-600kr.
jätteskön och fin. men min mamma lånade den och töjde den lite så den är lite stor, någon som vet hur man kan "krympa" den? (förutom papper imellan, men jag får inte till det...

luxvitavattlong2.jpg

Jag har en Bailey
XX Wool Blend
Modell 428-1 färg sbly
köpte denpå norrlandsquartershow i en monter.
tror det var 5-600kr.
jätteskön och fin. men min mamma lånade den och töjde den lite så den är lite stor, någon som vet hur man kan "krympa" den? (förutom papper imellan, men jag får inte till det...

luxvitavattlong2.jpg

Samma hat som min.
Tro inte man kan krympa en hatt.
Tog mig en halv dag att hitta min.
Arizona

Dum fråga kanske men jag köpte en filt hatt på RHC, tyckte den passade när jag provade men nu tycker jag den trycker lite = lite för liten.
Hur gör jag lättast för att töja ut den??

Dum fråga kanske men jag köpte en filt hatt på RHC, tyckte den passade när jag provade men nu tycker jag den trycker lite = lite för liten.
Hur gör jag lättast för att töja ut den??

svettas! då formar den sig. min gjorde det iallafall.. från början satt den så hårt att jag fick huvudvärk...

Jag har en svart Bailey Stampede, köpte den på en ridsportbutik här i hemtrakterna. Tror jag gav runt 700 kr för den.

Har även en stråhatt som jag inte rider i :D

En bru Double S Outback Leisurefelt i 100% ull.

Dessutom en gråbrun fransk gardianhatt från Camargue. Det är en sån som de ryttarna/cowboysen där använder när de rider sina vita hästar och vaktar svarta tjurar. Köpte den där -99. Älskar den, den är också i ull. Ullhattar passar lika bra i sol som regn.

Näe, den köpte jag på Greva på Tumbleweed Challenge. Tror jag köpte den från Tumbleweed :D

Baily's Stampede tycker jag är en bra och snygg hatt för överkomliga pengar, jag har själv två. (en sand och en svart)

Jag har en extremt billig och sunkig hatt som endast kostat ca 200:- svenska kronor:o Har helt enkelt inte råd med någon dyr och fin hatt. Hatten ser inget vidare ut...Men det är trots allt en hatt. Kan helt enkelt inte köpa en dyr hatt, det är så mycket annnat som ska betalas.
DSCF3996.JPG

Många verkar vara nöjda med Baily's Stampede, och det är ju ett överkomligt pris på den, så det blir nog en sådan till att börja med... Nu ska jag bara hitta ett par boots också:D Tack alla som svarat, och fortsätt gärna med fler tips!

Jag personligen fattar inte hur folk ser skillnad på dyra och billiga hattar. Men det lär man sig kanske med tiden? Jag köper hellre något annat till tävlingsutrustningen än en dyr och fin hatt. Då rider jag nog t.o.m. hellre i hjälm än att köpa en dyr hatt. Hjälmen har jag i vilket fall som helst och behöver inte gå iväg och köpa.

Jag personligen fattar inte hur folk ser skillnad på dyra och billiga hattar. Men det lär man sig kanske med tiden? Jag köper hellre något annat till tävlingsutrustningen än en dyr och fin hatt. Då rider jag nog t.o.m. hellre i hjälm än att köpa en dyr hatt. Hjälmen har jag i vilket fall som helst och behöver inte gå iväg och köpa.

ska jag vara ärlig så ser inte jag hellt någon skillnad.
en stallkamrat till mig köpte sin hatt på hööks, men köpte ett nytt band att ha runt, och vips ser den jättedyr ut!
såvida hatten inte kostar 50kr av papp så ser jag ingen skillnad ;)
fast jag gillar inte de hårda vad är det, strå(?) varianterna i typ vitt.

ska jag vara ärlig så ser inte jag hellt någon skillnad.
en stallkamrat till mig köpte sin hatt på hööks, men köpte ett nytt band att ha runt, och vips ser den jättedyr ut!
såvida hatten inte kostar 50kr av papp så ser jag ingen skillnad ;)
fast jag gillar inte de hårda vad är det, strå(?) varianterna i typ vitt.

Jag ser enorm skillnad på olika hattar. För den sakens skull inte sagt att detmåste vara en 2000kr hatt för att vara snyggt.
Det handlar ju snarare om kvalitét, en dyrare hatt av bättre kvalitét håller tex färgen och framförallt stuket längre.

Annars är ju stuket viktigare än hur många X hatten ahr, rent utseendemässigt.

Mina äldsta Bailys Stampede skulle aldrig få visa sig på tävlingsbanan igen :crazy:

Jag ser enorm skillnad på olika hattar. För den sakens skull inte sagt att detmåste vara en 2000kr hatt för att vara snyggt.
Det handlar ju snarare om kvalitét, en dyrare hatt av bättre kvalitét håller tex färgen och framförallt stuket längre.

Annars är ju stuket viktigare än hur många X hatten ahr, rent utseendemässigt.

Mina äldsta Bailys Stampede skulle aldrig få visa sig på tävlingsbanan igen :crazy:

men använder man hatten typ 5ggr per år och är pedanträdd om den, inte utsätter den för regn osv så kan man väl inte se sån enorm skillnad?

men använder man hatten typ 5ggr per år och är pedanträdd om den, inte utsätter den för regn osv så kan man väl inte se sån enorm skillnad?

Beror på hur du menar. Se skillnad på en dyr o en billig hatt? Det beror på hur billig vi pratar om.
Om man jämför tex en stampede (som är en rel billig hatt) o en 2500:- hatt så behöver man inte se någon skillnad nej, men kvalitéen är ju fortfarande väldigt olika.

Men en hel del på tävlingar har riktiga till synes billiga hattar. Många har säkert billiga men snygga hattar också.

Liknande trådar

Hemmet Nu står vi i startgroparna hoppas jag för att renovera vårt icke helt funktionsdugliga badrum från -80. Men jag tar gärna emot tips om...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 059
Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
289
Senast: tanten
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
985
Senast: tara
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat