Sv: vad har ni för erfarenheter av fång?
Det är ju jättetråkigt att du inte tycker hästköpet rimmar i dina ögon, goda nyheter: det behöver det inte. Jag vet precis hur det gått till, hästen har somnat in och sluppit allt lidande.
Varför i all sin dar skulle hovslagaren vara i kontakt med hästen om den inte uppvisar problem och inte behöver skos om?
Tråden heter "vad har ni för erfarenhet av fång" och du svarade i den tråden med ett första inlägg där du poängterade vikten av röntgen för att fastställa status för graden av fång vilket jag anser som väldigt kunskapsgivande.
Du delger även en viss vidareutveckling i ämnet, baserat på egen erfarenhet och fallbeskrivning vilket fick mig att ställa ett par följdfrågor som jag hade hoppats på att du besvarade. Detta enbart beroende på att det kan leda till större erfarenhet även för mig.
Att själva inköpet inte rimmar i mina ögon betyder inte att min poängtering kan vara till stor framtida kunskap för andra användare som införskaffar häst och vikten av hovvård och veterinärbesikting före köp.
Så va snäll att svara på min fråga:
Vem va köpare av denna häst och vad gick att utläsa av veterinär köpebesiktning för det framgår inte av din historik,, bara att den inte va i behov av skoning.
Jag ska inte behöva stå frågande till vad du själv delger i dina inlägg utan med respekrt för vad du skriver förvänta mig svar på mina frågor utifrån vad du delger i skrift, oberoende om du skriver som moderator eller privat användare.
Jag söker mera erfarenhet precis som trådstartaren och skriver du ett inlägg som gör att jag ställer en fråga till dig för att förhoppningsvis det ska leda till en större erfarenhet hos mig så emotser jag tacksamt ett förtydligande istället för en "bortvifftning" från din sida.
Du får ursäkta men ditt bemötande uppfattas av mig i klartext att du verkar uppfatta mig som en större idiot än jag är och även nedvärderar ts:s seriösa frågeställning.
Så i klartext,, förmedla din erfarenhet och kunskap eller skriv hellre rakt ut att ngn veterinärbesikning före köp inte skett, heller ingen utförd hovvård före klinikbesök för det är så jag uppfattat ditt bemötande.
Jag hoppas innerligt att jag missuppfattat dig i skrift.